2. El’de Elektrikli Araçlara Talep Artıyor

2. El’de Elektrikli Araçlara Talep Artıyor

2. El’de Elektrikli Araçlara Talep Artıyor

KAYNAK: Teknolojioku

Bu yükseliş, tüketicilerin çevre dostu teknolojilere olan
ilgisinin hızla arttığını gösterirken, geleneksel yakıt türlerine
olan talep de varlığını korudu. Dizel araçlarda
online satışlar yüzde 5 artışla 1,2 milyona yaklaşırken; benzinli
araç satışları yüzde 22’lik bir büyüme ile 800 bin sınırına
dayandı. Online satışlarda otogazlı araçlardaki yükseliş de devam
etti. Hibrit araç satışları ise bir önceki yıla göre gerilemiş olsa
da, sürdürülebilir mobiliteye olan ilginin devam ettiği
gözlemlendi. Bu veriler, ikinci el otomobil pazarında elektrikli
araçların yükselişini ve yakıt türleri arasındaki dengenin
değiştiğini ortaya koyuyor.

Aylık satışlarda zirve: Ekim ayı öne
çıktı

2024 yılında, yalnızca online satışlarda değil, tüm satış
kanallarında dikkat çeken bir performans sergilendi. Bu kapsamda,
otomobil ve hafif ticari araç pazarında en yüksek
satış oranına Ekim ayında ulaşıldı. Toplam satışların yüzde 10,53’ü
bu ayda gerçekleşirken, Eylül ve Kasım ayları da yüksek satış
rakamlarıyla dikkat çekti. Yılın en düşük satış oranı ise yüzde
6,80 ile Haziran ayında kaydedildi.

“Çevre dostu araçlara ilgi artıyor”

Otoshops Genel Müdürü Melih Mutlu, elektrikli araçlara olan
talebin yükselişine dikkat çekerek şunları söyledi:

“2024, elektrikli araçlar açısından tarihi bir
yıl oldu. Bu ilgi, tüketicilerin çevre dostu teknolojilere olan
eğiliminin arttığını gösteriyor. İkinci el araç pazarında yaşanan
dinamizm, ekonomik ve çevresel ihtiyaçlar arasında bir denge
kurulduğunu kanıtlıyor. 2025 yılında, elektrikli ve hibrit
araçların ikinci el pazarındaki payının daha da artmasını
bekliyoruz. Otoshops olarak ekspertiz süreçlerimizi elektrikli
araçlara uygun şekilde geliştirerek uzman kadromuzu bu alanda
eğittik. Böylece ikinci el elektrikli araç taleplerine başarıyla
yanıt veriyoruz.”

C segmenti liderliğini korudu

2024 yılında ikinci el araç pazarında en çok
tercih edilen segment, yüzde 51,58’lik payla C Segmenti oldu. Bu
segment özellikle Marmara, İç Anadolu ve Akdeniz bölgelerinde
yüksek talep gördü. Yüzde 29,41’lik satış oranıyla B Segmenti
ikinci sırada yer aldı.

İstanbul’da satış rekoru

İstanbul, 1.938.790 adetlik 2. el araç satış rakamı ile ülke
genelinde en çok satışın gerçekleştiği şehir oldu. Onu Ankara
991.373 adet, İzmir 477.883 adet, Antalya 359.705 adet ve 346.129
adet ile Bursa takip etti.

Satışların yaş ve yakıt tercihleri

Satılan araçların yüzde 55,91’i, 10 yaş ve üzerindeki gruptan
oluştu. 1 yaşındaki araçlar, sıralamayı yüzde 6,40 ile takip
ederken, 4 yaşındaki araçlar yüzde 5,57 ile üçüncü sırada yer aldı.
Yakıt türünde ise dizel araçlar 1.199.578 adetle en çok tercih
edilen seçenek olurken, benzinli araçlar 799.574 adetle ikinci
sırada yer aldı.

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder