3 Ağustos’ta, hızla büyümekte olan Rus pazar yeri Ozon, Hilton İstanbul Bomonti Otel ve Konferans Merkezi’nde her yıl düzenlediği COM.E ON Forum’a ev sahipliği yaparak gelecek yıl için Türkiye’de iş geliştirme planlarını açıkladı. Foruma 400’den fazla Türk perakende markası, girişimci ve tekstilci katıldı.

Ozon’un sınır ötesi ticaret alt birimi olan Ozon Global, Rus tüketicilerin yurt dışından gelen ürünlere artan ilgisine istinaden ürün yelpazesini genişletmek için geçen yıl Türkiye pazarına girdi. Ağustos 2022’de şirket, yerel girişimcilerle işbirliğini genişletmek için Türkiye’de bir ofis açtı.

Giyim ve ayakkabıdan elektroniğe Türk ürünleri Rusya’da yüksek talep görüyor, bu da siparişlerde 41 kat artış ve pazar yerinde (yıllık bazda) 9 kat artışla 800.000 ürün kaleminin olmasına yol açtı. Şu anda Ozon’da 800’den fazla aktif Türk satıcısı, Ozon’un 60 milyonluk alışveriş kitlesi arasında görülmemiş bir popülerliğe sahip giysi, ev eşyası, mutfak gereçleri de satıyor.

Ozon Global CEO’su Stepan Gusamov, “Rus online kullanıcı kitlesinin %60’ından fazlası Ozon’dan alışveriş yapıyor ve ülkelerimiz arasında bağlantı kuran bir köprü görevi görmekten ve Türk satıcıları çabalarında desteklemekten çok mutluyuz” dedi.

Ozon Global’in çeşitli ürün gruplarında ve lojistik alanlardaki üst yönetimi, forumda şirketin bölgede elde ettiği başarıları sundu ve satışları kolaylaştıracak yeni özellikleri ele aldı. Ozon’un 1,5 milyon metrekareyi aşan lojistik ağı, 140 milyonu aşan Rusya nüfusunun %70’inin Ozon’un teslim alma noktasına 10 dakikalık bir yürüyüşle ulaşabileceği şekilde kurgulandı.