Tesla’dan yeni yoğunluk ücreti: %90 üzeri şarj pahalıya patlayacak
KAYNAK: Teknolojioku
Tesla, hem ABD’de hem de dünyanın geri
kalanında şarj ağını genişletmeye devam ediyor. Ancak, tüm bu
çabalar bazen yetersiz kalabiliyor. Elektrikli otomobillerin artan
popülaritesi nedeniyle, bazı lokasyonlarda ekstra yoğunluk
yaşanabiliyor. Tesla, bu sorunu çözmek için yeni
bir “Yoğunluk Ücreti” uygulamasını duyurdu.
Benzinle aracınızı doldurmak için hiç sıra beklediniz mi? Sadece
20 dakika bile olsa, muhtemelen sizi sinirlendirir. Şimdi, bu tür
bir yoğunluğun bir elektrikli araç şarj istasyonunda yaşandığını ve
sinir bozucu dakikaların saatlere dönüştüğünü hayal edin.
Tesla, yeni “Yoğunluk Ücreti”
uygulamasıyla bu durumu çözmeyi hedefliyor.
Bu uygulamaya göre, Tesla’nın belirli
zamanlarda yoğun olarak işaretlediği bir Supercharger istasyonunda
bulunuyorsanız ve aracınız belirli bir şarj seviyesine ulaştıysa,
şarj etmeye devam etmeyi seçerseniz şirket sizden yüksek bir ücret
talep edecek. Uyarıyı aldıktan sonra şarj istasyonundan ayrılmak
için beş dakikanız olacak. Bu süre içinde ayrılmazsanız, ücreti
kabul etmiş sayılacaksınız.
Tesla’dan yeni yoğunluk ücreti: %90 üzeri şarj pahalıya
patlayacak
Elbette, Tesla’nın “Yoğunluk Ücreti”
uygulamasıyla amacı sizden para almak değil. Bunun yerine,
aracınızı şarjdan %100’e ulaşana kadar çıkarmayanlardan biriyseniz,
Tesla bu takıntıdan vazgeçmeniz için nazikçe sizi teşvik ediyor.
Böylece, şirket, insanların gereksiz yere beklemesini ve sıradaki
diğerlerinin gecikmesine neden olmasını önlemeyi amaçlıyor.
Şu anda Tesla, “Yoğunluk Ücreti” uygulamasını
sadece Amerika Birleşik Devletleri’nde uyguluyor. Mevcut tarife,
şarj %90’ın üzerindeyken dakikada 1 dolar olarak belirlenmiştir.
Tesla, bu kararı, “İstasyonu meşgul eden acil bir ihtiyacı olmayan
müşterileri istemiyoruz. Bir müşteri, bir benzin istasyonunda
aracını pompanın yanında bırakmaz ve aynı ilke Supercharger
istasyonları için de geçerli” diyerek açıklıyor.
Bu değişikliğin tanıtımı, Tesla’nın
Supercharger’larını diğer elektrikli araç markalarına açma
kararının ardından geldi. 2024 yılına kadar şirket, BMW, Ford,
General Motors, Honda, Hyundai, Nissan, Toyota ve Volvo gibi
markalarla istasyonlarını paylaşmayı planlıyor, bu da şarj ağı
üzerindeki baskıyı artırıyor.
Yorum gönder