Battlefield Next, endüstriyi sarsacak yıkım efektleriyle geliyor
KAYNAK: Teknolojioku
Battlefield serisinin son oyununun üzerinden iki yıl geçti ve
hayranlar, serinin geleceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için
sabırsızlanıyor. Battlefield: Bad Company’den bu
yana serinin adı neredeyse yıkımla özdeşleşse de, her oyun bu
özelliği aynı şekilde yansıtmadı. Örneğin, Battlefield
2042 daha çok kum fırtınaları ve kasırgalar gibi harita
özelindeki aşırı hava olaylarına odaklandı.
Yakın zamanda yapılan araştırmalar, Ripple
Effect için VFX Direktörü iş ilanından
yeni bilgiler ortaya çıkardı. Hatırlanacağı üzere, DICE
LA, Temmuz 2021’de Ripple Effect olarak
marka değiştirdi ve serinin ana geliştiricilerinden biri oldu. İş
ilanına göre, VFX Direktörü (Los Angeles yerine stüdyonun Kanada
ofislerinden birinde çalışacak) endüstrideki ‘en gerçekçi ve
heyecan verici yıkım efektlerini’ geliştirmeye yardımcı olacak. Bu
da bir sonraki oyunun, yıkıma önceki oyunlardan daha fazla
odaklanacağını düşündürüyor.
Bazı Battlefield hayranları, bu durumu,
DICE’ten ayrılıp Embark Studios’u
kurarak The Finals’ı geliştiren eski meslektaşlarına bir tür meydan
okuma olarak görüyor. Bu popüler ücretsiz rekabetçi çok oyunculu
birinci şahıs nişancı oyunu, mükemmel yıkım efektleri sunuyor ve bu
yıkımların sunucu tabanlı olması, herkes için tamamen aynı olmasını
sağlıyor. İşte Embark’ın teknolojileri hakkında söyledikleri:
Battlefield Next, endüstriyi sarsacak yıkım efektleriyle
geliyor
Sunucu tarafında hareket ve yıkım, uzun zamandır oyun
geliştirmede bir kutsal kase olmuştur ve biz bunu The
Finals’da gerçeğe dönüştürdüğümüz için gerçekten
gururluyuz. Hareket fiziklerinin istemci tarafında işlemek yerine,
çevre hareketleri sunucuda gerçekleşiyor. Bu, tüm oyuncular için
fiziklerin tek bir gerçek olduğu anlamına geliyor. Bu da, çok
oyunculu bir ortamda hareketli platformlarda aynı anda hareket
edebilecek oyuncular anlamına geliyor. Ya da siz ve
arkadaşlarınızın aynı yıkılan evde birlikte, senkronize bir şekilde
bulunmanızı sağlıyor. Bu heyecan verici bir konu ve dinamik çok
oyunculu oyunların oynanış şeklini temelden değiştiriyor.
Elbette, The Finals’ın Battlefield’a göre
önemli bir avantajı var: çok daha küçük çaplı. Sadece üç oyuncudan
oluşan dört takımı içeriyor. Yani her maçta toplamda sadece on iki
oyuncu yer alıyor. Buna karşılık, Battlefield oyunları uzun
zamandır aynı oturumda 64 hatta 128 oyuncunun mücadele etmesine
olanak tanıyor. Söz konusu senkronize yıkım olduğunda, on kat daha
fazla oyuncu için bunu sağlamak zor olabilir ama belki de DICE’ın
üzerinde çalıştığı şey tam olarak bu.
Henüz herhangi bir haber beklemek için erken olabilir.
Nitekim, franchise direktörü Vince
Zampella, gelecekteki oyunların daha fazla “pişirme”
süresine sahip olacağını ima etti. Ayrıca, yeni oyun DICE,
Ripple Effect, Criterion ve Ridgeline Games
arasında çok stüdyolu bir işbirliği olacak. Halo ve
Disintegration’ın eski yaratıcısı Marcus Lehto tarafından kurulan
Ridgeline Games, özellikle tek oyunculu kampanya üzerine
çalışacak.
Yorum gönder