Sevgililer günü TikTok’a yaradı
KAYNAK: Teknolojioku
Markalar için yalnızca romantik bir gün değil, aynı
zamanda dijital pazarlama stratejilerinin en üst seviyeye çıktığı
bir dönem olan 14 Şubat Sevgililer Günü’nde, e-ticaret
platformları, sosyal medya kampanyaları ve yapay zekâ destekli
reklam stratejileri, tüketicilerin ilgisini çekmek için en yaratıcı
yöntemlerle devreye giriyor. Google ve Yandex’in raporlarına göre,
“farklı hediyeler” ve “Sevgililer Günü için değişik hediye
fikirleri” gibi aramaların öne çıktığını belirten Dijital Pazarlama
Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, “Dijital pazarlama reklam
harcamalarında en büyük payı Instagram ve TikTok alıyor. Özellikle
TikTok reklamcılığı, geçtiğimiz yıla göre yüzde 78 artmış durumda.
Aynı zamanda Sevgililer Günü yaklaştıkça yemek tarifi
uygulamalarına olan ilginin arttığını görüyoruz. 12 Şubat’ta yüzde
60, 13-14 Şubat’ta ise yüzde 30’dan fazla bir büyüme yaşandığını
gözlemledik” dedi.
Türkiye’de hediye seçimlerinde kadınların erkeklere oranlara
daha fazla arama yaptığının altını çizen Dijital
Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin
Kaplan, “Öncelikle arama alışkanlıklarına
baktığımızda, Google ve Yandex’in raporlarına göre Sevgililer Günü
ile ilgili hediye aramalarının şubat ayının başından itibaren gün
be gün arttığını görüyoruz. En yoğun aramalar ise 12 Şubat’ta,
yani Sevgililer Günü’ne iki gün kala gerçekleşmiş. Türkiye’de
hediye seçimlerinde kadınlar, erkeklere oranla daha fazla arama
yapıyor. Endeks verilerine göre, 14 Şubat günü arama hacmi zirve
yapıyor. En çok aranan konular arasında “farklı hediyeler” ve
“Sevgililer Günü için değişik hediye fikirleri” gibi sorgular öne
çıkıyor. Bununla birlikte, yapay zeka araçlarına da
hediye önerisiyle ilgili soruların arttığını gözlemliyoruz.
Örneğin, kullanıcılar “Sevgilime ne alabilirim?” veya
“Kız/Erkek arkadaşıma özel bir hediye önerir misin?” gibi sorularla
ChatGPT ve Google Gemini gibi yapay zeka araçlarından öneriler
alıyor. Arama motorları dışında, yapay zekaya yönelik bu tür
sorguların da hızla arttığını görüyoruz. Hediye seçeneklerinin yanı
sıra, özel mekanlar, konserler ve etkinliklerle ilgili aramaların
da yoğunlaştığını söyleyebiliriz. Hediye tercihleri açısından,
erkeklerin en çok alışveriş yaptığı kategorinin çiçekler olduğu
görülüyor. Çiçeklerin popülerliği Sevgililer Günü’nde zirveye
ulaşıyor” dedi.
Bu dönemi markalar açısından değerlendirildiğinde özellikle
sosyal medya kampanyalarında yaratıcı içeriklerin ön plana
çıktığını söyleyen Kaplan, “Influencer
marketingin en çok tercih edildiği yöntemlerden biri olduğunu
gözlemliyoruz. Aynı zamanda gerçek kullanıcılar tarafından
oluşturulan içerikler (UGC), markaların pazarlama stratejilerinde
önemli bir yer aldı. Bu tür içeriklerin en çok dönüşüm sağlayan
formatlar arasında olduğunu gözlemliyoruz. En büyük bütçeler
Instagram ve TikTok’a ayrılmış durumda. Özellikle genç kitlelerin
TikTok’ta yoğun olarak bulunduğu düşünülürse, TikTok
reklamcılığında önceki yıla göre yüzde 78 oranında bir artış
yaşandığını söyleyebiliriz. YouTube tarafında ise ürün
deneyimlerine yönelik video reklamların, özellikle YouTube Shorts
formatındaki reklamlarda en yüksek etkileşim oranlarını
yakaladığını gözlemliyoruz. Gelişmiş yapay zeka uygulamalarıyla
kişiye özel tasarımlar ve hediyeler yaratılmasına yönelik içerik
üretimi de giderek yaygınlaşıyor. Restoran rezervasyonları
açısından baktığımızda, mobil uygulamalarda 14 Şubat günü
kurulumların yüzde 156, oturumların ise yüzde 88 oranında arttığı
verisi mevcut. Benzer şekilde, mesajlaşma uygulamalarında da 14
Şubat günü iletişimin yüzde 31 arttığını söyleyebiliriz. Yemek
tarifi uygulamalarına olan ilginin de Sevgililer Günü’ne
yaklaştıkça arttığını görüyoruz. 12 Şubat’ta yüzde 60, 13-14
Şubat’ta ise yüzde 30’dan fazla bir büyüme yaşanmış. Yemek tarifi
uygulamalarında geçirilen sürede de 12 Şubat’ta yüzde 42, 14
Şubat’ta yüzde 28 oranında bir artış söz konusu” açıklamasında
bulundu.
Yorum gönder