Artık Telegram’dan para kazanmak da mümkün

Artık Telegram'dan para kazanmak da mümkün

Artık Telegram’dan para kazanmak da mümkün

KAYNAK: Teknolojioku

Yandex Ads, Türkiye’de dijital reklamcılık alanında yepyeni bir
hizmeti kullanıma sundu. Türkiye’de günden güne daha da
popülerleşen Telegram uygulamasında başlayan bu yenilikçi
reklam çözümü markalar için yüksek etkileşimli kullanıcı tabanına
doğrudan erişim fırsatı sunuyor. 

Telegram Kanalları nasıl kazanç sağlayacak?

Telegram kanal sahipleri, bu yeni hizmet sayesinde
reklamveren aramak ya da manuel olarak reklam yerleştirme gibi
zahmetli süreçlerle uğraşmadan kolayca gelir elde edebilecek.
 Yandex Direct üzerinden oluşturulan kampanyalar, yapay zeka
destekli bir sistem tarafından ilgili kanallarla eşleştiriliyor.
Ardından bir bot, reklamları otomatik olarak yayınlıyor ve 46–48
saat içinde kaldırıyor. Tüm reklamlar, kalite
standartlarına uygunluğu sağlamak amacıyla titizlikle inceleniyor.
Ayrıca kanal sahipleri, reklamların ne sıklıkta ve hangi zaman
aralıklarında yayınlanacağını tamamen kontrol edebiliyor. Bu da,
reklamların doğal bir şekilde yerleştirilmesini ve abonelerin
rahatsız olmamasını sağlıyor.

Yandex üzerinden gelir elde etme yöntemi oldukça basit: Kanal
sahipleri, gösterim (impression) bazlı kazanç elde ediyor,
ödemeler aylık olarak ve minimum 150 Dolar eşiğine
ulaşıldığında yapılıyor. Kazançlar banka havalesi veya
Payoneer aracılığıyla çekilebiliyor. 

Monetizasyon için hangi şartlar
gerekiyor?

Monetizasyona uygun olabilmek için Telegram kanallarının bazı
temel şartları karşılaması gerekiyor. Kanal en az üç aylık olmalı
ve minimum 1.500 aboneye sahip olmalıdır. Ayrıca aktif olması (son
iki hafta içinde paylaşım yapılmış olmalı) ve içeriğin yasal
düzenlemelere uygun olması gerekiyor.

Reklamverenler ne
kazanır?

Yandex Ads’in Telegram Kanallarında Reklam çözümü, Telegram
kullanıcılarına ve hatta geleneksel reklamları daha az gören
Telegram Premium abonelerine ulaşmak için yeni bir yöntem sunuyor.
 
 Telegram’da kampanya başlatmak için, Yandex Direct üzerinden
unified bir performans kampanyası oluşturup Telegram’ı tercih
edilen mecra olarak seçilebiliyor. Rekelamverenler,
haftalık harcama limiti belirleyebiliyor ve tıklama
başına maliyet (CPC) stratejisiyle maliyetleri kontrol altında
tutabiliyor. 

Telegram’da Reklamlar Nasıl Görünüyor?

Telegram kanalındaki reklamlar, kanalın içeriğine uygun bir
şekilde normal bir paylaşım gibi görünüyor ve kanal
içeriğine doğal bir şekilde entegre oluyor. Her reklam, görsel veya
video, reklamverenin web sitesine yönlendiren tıklanabilir bir
başlık, kısa bir açıklama ve “sponsorlu” etiketi içeriyor.

Reklamverenler paylaşımlarını daha dikkat çekici hale getirmek
için reklam metinlerini 764 karaktere kadar hazırlayabiliyor,
biçimlendirme ve emoji kullanımı da destekleniyor. Reklamverenler,
her biri maksimum 10MB olan 10 adede kadar görsel veya video
yükleyebiliyor ve kullanıcı etkileşimini artırmak için “Websitesini
ziyaret et”, “Hemen sipariş ver” veya “Başvur” gibi çağrı butonları
ekleyebiliyor. Gerektiğinde yaş sınırlamaları veya yasal uyarılar
da reklamda yer alabiliyor.

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder