HBO Max geri döndü: Warner Bros., Max markasından vazgeçiyor
Warner Bros. Discovery, 9 Temmuz itibarıyla Max platformunun adını yeniden HBO Max olarak değiştiriyor. Peki bu karar neden alındı? Detaylar ve perde arkası açıklamalar yazımızda.
Warner Bros. Discovery, yayın platformunun adını yeniden “HBO Max” olarak değiştireceği tarihi resmen belirledi. Şirket içinden gelen bilgilere göre, dönüş bugün (9 Temmuz) itibarıyla aşamalı olarak başlayacak. Kullanıcılar, “Max” yazan uygulamaların artık “HBO Max” ismini taşıdığını görmeye başlayacak.
Dönüşün zamanlaması: Emmy adaylıkları öncesi kritik hamle
Aslında bu geçişin yaz aylarında gerçekleşeceği tahmin ediliyordu, ancak kesin tarih şimdiye dek açıklanmamıştı. Warner Bros. Discovery yöneticileri, 15 Temmuz’daki Emmy adaylıkları öncesinde “HBO Max” ismini yeniden devreye sokmak istiyor. Bu adım, markanın prestijini ve ödül sezonu öncesi algısını tazelemek amacı taşıyor.
HBO markasına dönüş neden önemli?
İlk olarak Mayıs ayında duyurulan bu karar, Warner Bros. Discovery’nin ön sunumuyla gündeme gelmişti. Şirket, o dönemde yaptığı açıklamada “HBO markasının yeniden platforma entegre edilmesinin hizmetin değerini ve ayırt ediciliğini artıracağını” belirtmişti.
Ayrıca bu geri dönüş, şirketin kullanıcı davranışlarını analiz eden veri odaklı stratejisine olan güvenini ve kararlı yaklaşımını da yansıtıyor.
Warner Bros. Discovery CEO’su David Zaslav, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Küresel yayın servisimizdeki büyüme, içerik kalitemiz üzerine kurulu. Bu nedenle medyada kaliteyi temsil eden HBO markasını tekrar öne çıkarıyoruz” dedi.
Kısa bir tarihçe: Max ismi neden kullanıldı?
Yayıncı platform, 2020 yılında “HBO Max” olarak yayın hayatına başlamıştı. Ancak 2023’te “HBO” ismi çıkarılarak sadece “Max” adını almıştı. Bu değişiklik, içeriklerin daha geniş bir kitleye hitap etmesi amacıyla yapılmıştı. Ancak bu hamle, sektörde — hatta şirket içinde — sıkça eleştirildi.
HBO ve Max, her ne kadar endüstri ödüllerinde hâlâ “HBO/Max” etiketiyle birlikte anılsa da, izleyiciler bu değişiklikten memnun kalmadı.
İsim şakaları ve mizahi tepkiler
İsim değişikliği, içeride ve dışarıda bolca espriye konu oldu. HBO içerik şefi Casey Bloys, esprili bir dille “En azından önceki değişiklikten kalan etiket çekmecem hâlâ duruyor” derken, pazarlama ekibinden Shauna Spenley ünlü “Örümcek Adam birbirine işaret ediyor” memesini “HBO Go”, “Max” ve “HBO Max” etiketleriyle yorumladı.
“Last Week Tonight” programının sunucusu John Oliver da değişimi es geçmedi. HBO’nun bu isim serüvenini, “Amerika Körfezi” gibi absürt yeniden adlandırma fikirlerine benzeterek hiciv dolu yorumlar yaptı. Oliver, platformun “HBO Go”dan başlayarak “HBO Now”, “HBO Max” ve son olarak “Max” ismine geçmesini, giderek aptallaşan bir isim yolculuğu olarak nitelendirdi.
HBO/Max’in sosyal medya hesapları da bu değişiklik dalgasına mizahi bir dille eşlik etti. Max’in (kapatılacak olan) X hesabında güncellenen biyografi, “Bu yeniden markalama denemeleri beni yavaş yavaş öldürüyor” diyerek kullanıcıların hissiyatına tercüman oldu.
KAYNAK : www.chip.com.tr
Yorum gönder