Google, kullanıcıların kıyafetleri sanal olarak deneyimlemesini sağlayan yeni bir yapay zeka (YZ) özelliğini duyurdu. Şirket aynı zamanda alışveriş deneyimini kolaylaştıracak yeni fiyat uyarı sistemini ve YZ ile oda ve kıyafet ilhamı sunan görsel arama araçlarını da tanıttı.

Gerçekçi sanal deneme deneyimi

Sanal deneme özelliği, kullanıcıların tam boy bir fotoğraflarını yükleyerek seçtikleri kıyafetleri kendi görselleri üzerinde görmelerine olanak tanıyor. Google, bu özelliği iki ay süren testlerin ardından resmen kullanıma sundu. Şimdilik yalnızca Amerika Birleşik Devletleri’nde geçerli olan özellik, Google Arama, Alışveriş ve Görseller üzerinden erişilebilen giyim ürünleri için aktif durumda.

Kullanıcılar, bir ürün sayfasına girdikten sonra “Üzerimde Dene” ikonuna dokunarak sistemi kullanabiliyor. Sonrasında tam boy bir fotoğraf yüklendiğinde, seçilen kıyafetin kişinin üzerinde nasıl duracağına dair gerçekçi bir ön izleme sunuluyor. Denenen kombinler kaydedilebiliyor ve arkadaşlarla paylaşılabiliyor.

Önceki modellerden farkı ne?

google

Google daha önce, kıyafetleri farklı vücut tiplerine sahip modeller üzerinde gösteren sanal vitrin özellikleri sunmuştu. Ancak bu yeni sistemde kullanıcılar, doğrudan kendi vücutlarına uygun bir şekilde deneme yapabiliyor. Bu da kişiselleştirilmiş alışveriş deneyiminde önemli bir adım olarak öne çıkıyor.

Doppl ile kişisel stil asistanı

Yeni özellik, Google’ın sanal deneme teknolojilerine yaptığı yatırımın bir parçası. Geçtiğimiz ay tanıtılan Doppl adlı deneysel uygulama da bu vizyonu destekliyor. Doppl, yapay zeka sayesinde kullanıcıların farklı kıyafetleri üzerinde nasıl taşıyacağını ön izleme imkanı sunarken, aynı zamanda YZ destekli videolar oluşturarak kıyafetin gerçek hayatta nasıl duracağını da simüle edebiliyor.

Google sözcüsü, hem Doppl’un hem de yeni sanal deneme özelliğinin aynı üretken yapay zeka teknolojisiyle çalıştığını; ancak Doppl’un stil planlama ve kişiselleştirme konusunda daha derinlikli bir deneyim sunduğunu belirtti.

Fiyat uyarıları artık daha akıllı

Yeni gelen fiyat uyarı sistemi sayesinde kullanıcılar, yalnızca ilgilendikleri ürünleri değil, o ürünlerin istediği beden, renk ve fiyat aralığında olması durumunda bildirim alabilecek. Bu sayede örneğin, beğenilen bir çantanın indirimli fiyatını manuel kontrol etme derdi ortadan kalkıyor.

Google Tüketici Alışverişi Direktörü Danielle Buckley, “Web genelinden ürün ve fiyatları derlediğimiz Alışveriş Grafiği sayesinde, kriterlerinize uyan bir fırsat oluştuğunda size hemen haber verebiliyoruz” diyerek bu sistemin kullanıcı konforunu artırdığını vurguladı.

Görsel eşleşme ile stil ve dekorasyon ilhamı

Sonbaharda kullanıma sunulacak bir başka özellik ise kullanıcıların belirli bir moda veya oda teması için görsel ilham almasını sağlıyor. Örneğin “bahçe partisi için yeşil şifon elbise” araması yaptığınızda, yapay zeka size uygun tarzları ve benzer ürünleri listeleyecek.

Bu özellik, Google’ın geliştirdiği “görsel eşleştirme teknolojisi” ile çalışıyor. Alışveriş Grafiği’nde yer alan 50 milyardan fazla ürün, bu sistem sayesinde kullanıcı sorgularına göre görsel olarak taranarak uygun eşleşmelerle sunulacak.