Musk, büyük bir kapitalle 2008 yılında Tesla’nın hisselerini satın aldığında aslında 4. CEO’su olmuştu. Musk’ın şirketi ve sunduğu hizmetleri önemli ölçüde dönüştürdüğü kabul edilse de, şirketin kurucu ortakları Martin Eberhard ve Marc Tarpenning, Tesla’yı 2003 yılında kurmuştu.

Musk ve o ilk yöneticiler yıllar içinde anlaşmazlıklar yaşadı. Hatta Musk ve Eberhard arasındaki gerginlikler, 2009 yılında bir davaya bile konu oldu. Yani, Tesla’nın kurucuları, Musk’a yüzlerce milyon dolar karşılığında hisselerini satmıştı ama onunla beraber çalışmaktan hiç memnun değillerdi.

Ne var ki Musk şirkette kontrolü eline almıştı ve istediği şekilde yönetebiliyordu. Bunun sonucu olarak da tarihin ilk “elektrikli kamyonetini” yani Cybertruck‘ı piyasaya sürmeyi de başardı. Kurşun geçimeyen ve uzun off-road maceralarında kullanılabilecek bir elektrikli otomobil herkesin hoşuna gitse de, asıl kurucuların bu kamyonetten nefret ettiği ortaya çıktı.

Tesla dünyaya uygun fiyatla otomobil satacaktı

Eberhard, “Tesla’nın düşük segment otomobil programını iptal etmesinden gerçekten hayal kırıklığına uğradım çünkü dünyanın ihtiyacı olan şey bu çöp konteyneri gibi görünen bir kamyon değildi” yorumuyla, Elon Musk’a ateş püskürdü.

Tesla ilk dönemler, uygun fiyatlı elektrikli otomobillerle, Ford’un bir zamanlar T modeliyle yaptığı gibi piyasayı ele geçirmeye çalışmıştı ancak Musk daha sonra “lüks” otomobiller üretmeye başlayarak bu hedeften saptı. Şirketin kurucuları da şimdi bunun bir hata olduğunu düşünüyorlar. Ne kadar çok insanın altında Tesla aracı olursa, uzun yıllar boyunca, bakım, onarım, yedek parça gibi yan kollardan şirket büyük bir kazanç elde edecek ve her yeni otomobil almak isteyen gençler de yine uygun fiyatlı Tesla’lara yönelecekti.

Ancak Musk artık 100 bin dolarlık lüks araçlar satmakla ilgilendiği için, Tesla’nın elektrikli otomobil alanında lider olduğu dönemde bu altın fırsatı kaçırdığı düşünülüyor. Artık piyasada Tesla ile rekabet edecek sayısız üretici bulunuyor.