Metal Slug Serisi 1996 yılından beri hayatımızın içerisinde. Aslen Neo Geo arcade sistemleri için geliştirilen oyun yıllar içerisinde pek çok farklı platformda boy gösterdi. Yıllar önce atari salonlarında ve PlayStation’ında da oynadığımız bir Side scroller shooter olan Metal Slug, o zamanlar hızlı dopamine ulaşmanın yollarından birisiyidi. Yıllar içerisinde formülün dışına pek çıkmayan seri, şimdi Metal Slug Tactics ile başka bir yöne evrilmeye çalışıyor.

Metal Slug Tactics özünde sıra tabanlı savaş sistemini barındırıyor. Düşmanlarınıza karşı en doğru stratejiyi kurmak oyunun büyük bir parçasını oluşturuyor. Oyun sizden kaba kuvvetten ziyade aklınızı kullanmanızı istiyor. Öncelikle her karakterinizin kendine has olduğunu söyleyelim. Hem pasif olarak hem aktif olarak karakterleriniz özelliklerini bilmek savaş alanında size büyük avantaj sağlayacaktır.

Bununla beraber karakterlerinizi doğru pozisyonlara yerleştirmek büyük önem taşıyor. Karakterlerinizi düşmanınıza aynı anda vuracak şekilde konumlandırırsanız sinerji saldırısı aktif hale geliyor. Sinerji saldırıları büyük ya da tekli düşman gruplarını kolayca halletmenize olanak sağlıyor.

Bunun yanı sıra yerleştirdiğiniz pozisyonlar karakterlerinize pasif etki de sağlıyor. Belirli pozisyonlara yerleştirdiğiniz karakterler adrenalin ve sıyrılma puanı kazanıyorlar. Adrenalin puanları karakterlerinizin özel yeteneklerinin kilidini açıyor. Bu sayede savaş alanında daha avantajlı bir konuma geçebiliyorsunuz. Ezcümle savaşın kendisi kadar karakterlerinizin yerleşimi de stratejinizde büyük önem arz ediyor.

Stratejinin bu denli ön plana çıktığı bir oyunda görev yapılarının da çok çeşitli olmasını bekleyebilirsiniz. Aslına bakarsanız Metal Slug Tactics hiç de fena olmayan görev yapılarına sahip. Tüm düşmanları öldür, rehine kurtar, bir ajana eşlik et, 4 tur boyunca hayatta kal gibi klasik ama eğlenceli görevler oyunun temposunu kurtarıyor. Ardı ardına aynı görevleri yaptığımızı pek hatırlamıyoruz. İşin asıl eğlencesi ise her bir görevde farklı bir amacınız olduğu için stratejiniz de değişiyor olması. Örneğin rehine kurtarma görevi ile tüm düşmanları öldürme görevi arasında büyük farklar görebilirsiniz.

Oyunun görev çeşitliliğinin yanı sıra karakter çeşitliliği de oldukça doyurucu. İlk başta Metal Slug’ın ikonikleşmiş karakterleri olan Marco, Eri ve Fio ile oyuna başlıyorsunuz. Fakat bu sayı 9 karaktere kadar çıkıyor. Bu 9 karakterin 3 tanesi ile görevlere gidebiliyorsunuz. Karakter farklılıkları oyunun tekrar oynanabilirliğini artırıyor. Görevlerden kazandığınız para ve deneyim ile karakterlerinizi geliştirebilirsiniz. Deneyim karakterlerinizin yeni yetenek açmasına yararken, kazandığınız para yeni silahlara erişiminize olanak sağlıyor.

Bu görevlerin geçtiği haritalar ise atmosfer olarak farklı hissettirse de özünde aynılar. Bu sizi oyun boyunca pek rahatsız etmiyor. Askerler ile savaştığınız sırada bir anda kendinizi kabileler ile savaşırken bulabilirsiniz. Uzun lafın kısası değişik karakter kombinasyonları ile farklı haritalarda çeşitli görevler yapabilirsiniz. Bu da oyunun bir noktada tekrara girmesini engellerken oyuncuyu bir run daha oynamaya teşvik ediyor.

Sonuç

Yazının başında da dediğimiz gibi neredeyse 30 senedir Metal Slug serisi hayatımızda. PS2 döneminde bir 3D denemesi olmuştu. Şimdi de seri bir tactics oyununa evrildi. Şu bir gerçek ki elinizin altında bir fikri mülkiyet varsa bunu her yöne evirip çevirebilirsiniz. Üstadın da dediği gibi; “Hiçbir fikri mülk tam anlamıyla ölmez.” Beyni kullanmaya zorlayan eğlenceli savaş sistemi, Pixel art’ın güzel kullanılması, güzel müzikler ve yüksek tekrar oynanabilirlik sayesinde bu oyun dikkatimizi çekmeyi başardı.

Furkan Muhammed Oğur

KÜNYE

  • Yapım: Leiker Studio
  • Dağıtım: Dotemu, Gamera Games
  • Tür: Sıra Tabanlı RPG, Aksiyon Oyunu
  • Platform: Nintendo Switch, Xbox One, , Xbox Series X and Series S, Microsoft Windows, PlayStation 5, PlayStation 4
  • Web: https://metalslugtactics.com/