Küresel otomotiv devi General Motors, karbon nötr bir geleceğe giden yolda önemli bir stratejik değişikliğe imza attı. Şirket, yayınladığı bir bültenle, HYDROTEC markası altında yürüttüğü hidrojen yakıt hücresi geliştirme çalışmalarına son verdiğini duyurdu.

GM, bundan sonraki Ar-Ge çalışmalarını tamamen bataryalar, şarj teknolojileri ve elektrikli araçlar üzerine yoğunlaştıracak.

GM’den yapılan açıklamada, bu radikal kararın arkasındaki temel nedenler net bir şekilde ortaya kondu: Tüketici araçları için hidrojen yakıt hücrelerinin sınırlı altyapı ve yüksek maliyetler nedeniyle yaygınlaşmaması. Elektrikli araçlar için şarj istasyonları hızla çoğalırken, hidrojen dolum istasyonlarının yetersizliği, tüketicileri bu teknolojiden uzak tutmaya devam etti.

Bu hamle, sadece GM’e özgü bir durum değil. Son dönemde otomotiv endüstrisinin de bu konuda fikir birliğine vardığı görülüyor. GM’in bu stratejik değişikliği, Japon rakibi Toyota’nın Şubat ayında attığı benzer bir adımın hemen ardından geldi. Toyota da tüketici araçları yerine, hidrojen hücresi projelerini endüstriyel uygulamalara ve daha niş alanlara kaydırmıştı.

Endüstriyel ortaklıklar devam ediyor

GM de aslında hidrojen konusundaki çalışmalarını tamamen bitirmiş değil. Şirket, tüketici araçları odağından çekilirken, veri merkezleri ve enerji üretimi gibi endüstriyel alanlar için yakıt hücreleri üretmeye devam edeceğini açıkladı.

Bu kapsamda, GM’in Japon otomobil devi Honda ile kurduğu Yakıt Hücresi Sistemi Üretimi ortak girişimi de devam edecek. Bu ortaklık, yakıt hücrelerini otomobiller dışındaki yüksek güç gerektiren ve sabit uygulamalarda kullanmaya odaklanarak, hidrojen teknolojisinin ticarileşme potansiyelini farklı bir alanda sürdürmeyi amaçlıyor.

GM’in bu kararı, otomotiv sektöründe enerjinin geleceği tartışmalarında elektrikli batarya teknolojisinin (BEV) hidrojen yakıt hücresi (FCEV) üzerindeki üstünlüğünü bir kez daha tescillemiş oldu.