Canva, Snapchat ve Duolingo’dan Udemy’e kadar birçok uygulama çöktü, Amazon Web Services’tan ilk açıklama geldi

Canva, Snapchat ve Duolingo’dan Udemy’e kadar birçok uygulama çöktü, Amazon Web Services’tan ilk açıklama geldi

Bugün Amazon Web Services (AWS) altyapısına dayanan çok sayıda popüler uygulamada kullanıcılar erişim sıkıntıları yaşadı. Snapchat, Canva, Clash Royale, Duolingo, Udemy ve Roblox gibi servislerde kesinti bildirimleri artarken, kullanıcılar uygulamalara ya hiç erişemedi ya da ciddi yavaşlamalarla karşılaştı.

AMAZON ALTYAPISINDA TEKNİK SORUNLAR

Kesintinin kökeni, AWS’nin özellikle “us-east-1” bölgesinde (Kuzey Virginia veri merkezi) yaşanan yüksek hata oranları ve gecikmelerle ilişkilendirildi. Amazon resmi bildirim sayfasında, bu bölgede “çoklu AWS servislerinde hata oranı artışı” olduğu bilgisini paylaştı.

Amazon Web Services arızası interneti kilitledi: Canva, Snapchat ve Duolingo'dan Udemy'e kadar birçok uygulama çöktü! - 1. Resim

ETKİLENEN UYGULAMALARDA KULLANICI TEPKİLERİ

DownDetector ve benzeri platformlarda uygulama kesintileri hızla yükseldi. Snapchat, Roblox, Canva, Clash Royale gibi platformlar uzun saatler yoğun şekilde etkilenenler arasında yer aldı.  Kullanıcılar çoğu zaman “sunucu hatası (503)” gibi mesajlarla karşılaştı; bazıları uygulama arayüzüne hiç ulaşamadı.

Erişim engeli yaşanan uygulamalar
Erişim engeli yaşanan uygulamalar

ALTYAPI KRİZİ VE ETKİ ZİNCİRİ

AWS, pek çok internet hizmeti ve uygulamanın “bulut (cloud)” altyapı sağlayıcısı olarak kritik bir rol oynuyor. Bir bölgede yaşanan aksaklık, binlerce uygulamayı domino etkisiyle etkileyebiliyor. Amazon’un DynamoDB ve EC2 gibi veri tabanı ve bilgi işlem servislerinde yaşanan sapmalar da bu kesinti zincirini tetikliyor.

Amazon Web Services arızası interneti kilitledi: Canva, Snapchat ve Duolingo'dan Udemy'e kadar birçok uygulama çöktü! - 3. Resim

AMAZON’DAN İLK AÇIKLAMA: TEKNİK SORUN GİDERİLDİ

Amazon Web Services (AWS), soruna ilişkin güncel bilgi sayfasında yaptığı paylaşımda, “Alan Adı Sistemi” (DNS) sorununun tamamen giderildiğini ve çoğu AWS hizmetinin artık normal şekilde çalıştığını bildirdi. ABD-DOĞU-1 (US-EAST 1) bölgesine bağlı küresel hizmetlerin de yeniden normale döndüğü teyit edilen paylaşımda, ancak tam çözüm sağlanana kadar bazı taleplerin geçici olarak sınırlandırılabileceği ve hata oranları görülebileceği kaydedildi.

İnternet kesinti takip monitörü Downdetector verilerine göre, kullanıcılar söz konusu uygulamalara erişim sorunu yaşandığını raporlamaya devam ediyor ancak soruna ilişkin bildirimler sabah saatlerine göre azalmış durumda.

1000’DEN FAZLA ŞİRKET ETKİLENDİ

Downdetector’ün paylaştığı verilere göre, bu kesintilerden 1,4 milyonu ABD’de, 800 bini İngiltere’de, 400 bini Hollanda, Avustralya ve Almanya’da, 350 bini Fransa ve Japonya’da kaydedildi. Söz konusu kesinti, 1000’den fazla şirketi etkiledi.

Kaynak: Türkiye GazetesiEditör: Abdullah Aydemir

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder