Battlefield 6, 10 Ekim’de piyasaya çıkışının ardından oyuncu kitlesini yüksek tutmaya devam ediyor. Yeni battle royale modu Redsec’in eklenmesiyle oyuncu sayısında ek bir yükseliş gözlemlendi. Yine de son dönemde bazı oyuncular oyunda sorunlu davranışlarla karşılaştıklarını raporluyor.

Javelin’e rağmen hile iddiaları

EA forumlarında birçok kullanıcı, anti-hile aracı Javelin’e rağmen hâlâ tespit edilmeden hile yapıldığını bildiriyor. Javelin, aimbot ve otomatik nişan gibi dışarıdan müdahaleleri engellemek üzere tasarlandı. EA, Cronus Zen gibi donanım/araç kullananları kalıcı olarak banlasa da, bazı oyuncular hileyi atlatmanın yeni yöntemlerini keşfetmeye devam ediyor.

Sonsuz mühimmat, geri tepmesiz silahlar ve “yumuşak” aimbotlar

Steam topluluk panolarında da benzer şikâyetler yaygın. Oyuncular; sınırsız el bombası, geri tepmesiz silahlar veya soft aimbot sağlayan yazılımlar kullananlarla karşılaştıklarını aktarıyor. Hatta bazı kullanıcıların, bu tip hileleri oyun içi sohbetlerde övünerek anlattıkları bile bildirildi.

EA’nın tespitleri ve sınırlılıklar

bf

EA, beta sürecinde 330.000’den fazla hile girişimini tespit edip engellediklerini açıklamıştı. Bu rakam kayda değer olsa da, Javelin’in tüm hileleri tamamen ortadan kaldırdığı anlamına gelmiyor; görünüşe göre hâlâ aşılabilen boşluklar var.

Javelin’in çekirdek (kernel) seviyesindeki etkileri

En çok tartışılan konulardan biri, Javelin’in çekirdek (kernel) seviyesinde çalışıyor oluşu. Bu yaklaşım, sistemin Secure Boot özelliğinin etkin olmasını gerektiriyor ve çift işletim sistemli (dual-boot) kurulumlarda kullanıcılar için sorun yaratabiliyor. Ayrıca EA, Javelin’i Linux veya SteamOS ile uyumlu hâle getirmediği için bu sistemleri kullananlar Battlefield 6’yı oynayamıyor; bu da potansiyel oyuncu sayısını sınırlandırıyor.

Güvenlik açısından taşıdığı riskler

Kernel seviyesinde çalışan anti-hile çözümlerinin işletim sistemi çekirdeğine (Ring 0) erişim talep etmesi, güvenlik açısından risk oluşturuyor. Eğer bu tür bir yazılımda açıklık oluşursa, sonuçları yalnızca hilecilerin avantaj sağlamasıyla sınırlı kalmayıp kullanıcıların cihaz güvenliğini de tehlikeye atabilir. Benzer eleştiriler, Call of Duty serisinde kullanılan Ricochet anti-hile sistemi için de dile getirilmişti; hatta bazı kaynaklar Ricochet kaynaklı sorunların daha geniş kapsamlı olduğunu belirtiyor.

Hileyle mücadelede yeni yaklaşımlar gerekiyor

Büyük yayıncıların kabul etmesi gereken gerçek şu: çok oyunculu çevrimiçi oyunlarda hileyi tamamen ortadan kaldırmak neredeyse imkânsız. Kernel tabanlı çözümler kalıcı bir çözüm sunmuyor. Bunun yerine, telefon numarasıyla hesap doğrulama veya çeşitli kimlik doğrulama yöntemleri gibi kullanıcıya dayalı önlemler; ya da sunucu tarafında çalışan, istemciye müdahale etmeyen anti-hile sistemleri daha güvenli ve etkili alternatifler olarak öne çıkıyor. Gelecekte bu tür yöntemlerin daha yaygın kullanılması bekleniyor.