Google Labs, Google DeepMind iş birliğiyle geliştirdiği yeni deneysel yapay zekâ tabanlı pazarlama aracı Pomelli’yi tanıttı. Bu araç, küçük ve orta ölçekli işletmelerin (KOBİ) pazarlama kampanyalarını hızlı ve etkili şekilde ölçeklendirmelerine yardımcı olmayı hedefliyor.

Pomelli ile 3 adımda markaya özel kampanyalar

Google Labs Kıdemli Ürün Yöneticisi Daniel Adonai ve DeepMind Kıdemli Ürün Yöneticisi Bea Alessio, Pomelli’nin özellikle zaman, bütçe ve beceri sınırlamaları yaşayan KOBİ’lerin pazarlama sürecini kolaylaştırmak amacıyla geliştirildiğini belirtti. İlk adımda araç, işletmenin web sitesinden yararlanarak marka kimliği hakkında bilgi topluyor. Bu sayede yazı dili, renk paleti, görsel tarz ve fontlar gibi unsurları içeren bir “marka profili” oluşturuluyor.

İkinci adımda, Pomelli bu “İşletme DNA’sı”na dayanarak özel kampanya fikirleri öneriyor. Kullanıcılar ister bu önerileri değerlendirebiliyor, ister kendi fikirlerini bir komut yazarak platforma iletebiliyor. Böylece Pomelli, kullanıcı vizyonuna tam olarak uyan içerikler üretebiliyor. Üçüncü ve son adımda, oluşturulan fikirler “yüksek kaliteli, markaya uygun” reklam, web sitesi veya sosyal medya içeriklerine dönüştürülüyor. Üstelik Pomelli, üretilen bu materyalleri düzenlenebilir formatta sunuyor; böylece kullanıcılar fontları, görsel yerleşimlerini ve diğer detayları kolayca değiştirebiliyor.

Şimdilik sadece İngilizce ve sınırlı bölgelerde

Pomelli şu anda ABD, Kanada, Avustralya ve Yeni Zelanda’daki kullanıcılar için İngilizce dilinde herkese açık beta sürümüyle denenebiliyor. Google, bunun erken aşamada bir deney olduğunu ve aracın gelişiminin zaman alabileceğini belirtiyor. Google’ın Pomelli aracı, özellikle de hızlı, uygun maliyetli ve markaya sadık kampanyalar üretmek isteyenler küçük işletmelerin dijital pazarlama süreçlerinde büyük bir dönüşüm yaratma potansiyeline sahip görünüyor. Umarız en kısa sürede ülkemizde de kullanıma açılır.