PUBG’nin yapımcısı KRAFTON’dan rekor kar: Odağında Hindistan ve yapay zeka var
KRAFTON, 2025 yılı 3’üncü çeyrek kazançlarını duyurdu. Şirket, PUBG 2.0 platformuna geçiş çalışmalarını sürdürüyor ve 11 yeni proje üzerinde çalışıyor.
KRAFTON, Inc., 2025 yılı 3’üncü çeyrek kazançlarını yatırımcı ilişkileri brifinginde duyurdu. Kore Uluslararası Finansal Raporlama Standartları’na (K-IFRS) göre hazırlanan konsolide mali tablolara göre şirket, 2025 yılının üçüncü çeyreğinde 870.6 milyar KRW (25.59 milyar TRY) gelir bildirdi. Bu gelir, bir önceki yılın aynı dönemine göre 151.3 milyar KRW (4.45 milyar TRY) artış gösteriyor.
Aynı dönemde işletme karı 348.6 milyar KRW (10.24 milyar TRY) olarak gerçekleşiyor ve bu da bir önceki yıla göre %7.5’lik bir artış anlamına geliyor. Şirket, yılın ilk üç çeyreğinde 2.4069 trilyon KRW (70.78 milyar TRY) gelir ve 1.0519 trilyon KRW (30.92 milyar TRY) işletme karına ulaşarak rekor düzeyde kümülatif performans sergiliyor ve ilk kez 1 trilyon KRW işletme karını aşıyor.
Performans Detayları ve Segment Büyümesi
KRAFTON, tüm iş segmentlerinde önemli bir performans gösteriyor.
-
PC Platformları: PUBG: BATTLEGROUNDS’un istikrarlı popülaritesinin etkisiyle PC platformları, yıllık bazda yüzde 29’a ulaşan büyümeyle çeyreklik gelirde yeni rekorlar kırıyor. Küresel K-pop, sanatçı G-DRAGON ve lüks otomobil üreticisi Bugatti ile gerçekleştirilen iş birliklerinin bu performansa katkı sağladığı belirtiliyor.
-
Mobil Alan: “Transformers” modu ve X-Suit gibi kozmetik içerikler aracılığıyla küresel kullanıcı etkileşimi ve güçlü canlı servis operasyonları sayesinde mobil alandaki büyüme ivmesi sürdürülüyor. Hindistan’a özel kozmetikler ve hizmet genişlemesi içeren yerelleştirilmiş stratejiler sayesinde BATTLEGROUNDS MOBILE INDIA (BGMI), çeyreklik gelirde yeni bir zirveye ulaşıyor.
Diğer segmentteki gelir ise, yan kuruluş Neptune’ün reklam teknolojisi performansı dahil olmak üzere, bir önceki yıla göre %131 artış kaydettiği aktarılıyor.
KRAFTON’un Gelecek Planları Arasında Neler Var?
KRAFTON, PUBG: BATTLEGROUNDS’un trafiğinden faydalanarak IP serisindeki büyümeyi hızlandırmayı planlıyor. Şirket, oyunlar arasında sinerji yaratmak için IP iş birliklerini sürdürmeyi ve içerik paylaşımını artırmayı hedefliyor.
PUBG: BATTLEGROUNDS’u Unreal Engine 5’e yükseltmeyi, genişletilmiş oyun modlarını ve kullanıcı tarafından oluşturulan içerik (UGC) geliştirmelerini içeren bir ‘PUBG 2.0‘ oyun platformuna dönüştürmek için çalışmalarına devam ediyor.
Şirket, “Büyük Franchise IP’si” oluşturma odaklı 5 yıllık stratejisi doğrultusunda, 11 yeni proje yönetiyor ve geliştirme ekiplerini genişletiyor. 13 Kasım’da Kore’nin Busan kentinde düzenlenecek G-STAR 2025 fuarında Palworld Mobile’ı tanıtarak oyunculara ilk kez deneyimleme fırsatı verecek.
Sürdürülebilir Büyüme ve Yapay Zeka Yatırımları
KRAFTON, Hindistan pazarındaki rekabet gücünü artırmayı ve BGMI’ın buradaki konumunu sağlamlaştırmayı hedefliyor. Şirket, bugüne kadar Hindistan’daki ortak büyüme girişimlerine toplamda yaklaşık 300 milyar KRW (8.8 milyar TRY) yatırım yaptı.
Ayrıca şirket, “AI First” şirket olma yolundaki dönüşümünü hızlandırıyor ve yapay zeka teknolojilerine önemli yatırımlar yapıyor. Bu kapsamda, 100 milyar KRW (2.9 milyar TRY) değerinde bir GPU kümesi kurdu. KRAFTON, SK Telecom ile kurduğu konsorsiyum aracılığıyla 5B parametreli özel bir temel model geliştiriyor ve oyun içi uygulamalara kadar uzanan bütünleşmiş bir yapay zeka geliştirme sistemi oluşturuyor.
Şirket, 2026’nın ilk yarısında PUBG: BATTLEGROUNDS Arcade Modu üzerinden ilk yapay zeka yoldaşı PUBG Ally‘yi piyasaya sürmeyi planlıyor.



Yorum gönder