21. yaşına yaklaşan World of Warcraft (WoW), son güncellemesiyle oyuncular arasında tartışma yarattı. Geliştirici Blizzard, yaklaşan Midnight genişleme paketiyle birlikte oyuna “Hearthsteel” adlı yeni bir konut temalı sanal para birimi ekleyeceğini doğruladı. Ancak oyuncular, aylık 15 dolar abonelik ücreti ödedikleri bir oyunda bu sistemin mikro ödemelere kapı aralayabileceğinden endişeli.

Amaç kolaylık sağlamak

Blizzard’ın açıklamasına göre Hearthsteel’in amacı, oyuncuların ev eşyalarını toplu şekilde satın almasını kolaylaştırmak ve alım-satım işlemlerinde güvence sağlamak. Şirket, “Bir masa etrafına birkaç sandalye yerleştirmek ya da davetliler için birden fazla sofra takımı almak isteyebilirsiniz. Oyun içi bir para birimi, bu tarz küçük eşyaların teminini daha verimli hale getirir.” ifadelerini kullandı.

Gerçek parayla da alınabilecek

Hearthsteel, Battle.net bakiyesiyle veya oyun içi altınla WoW tokenleri üzerinden satın alınabilecek. Blizzard ayrıca mağazada yer alacak ürünlerin sınırlı olacağını belirtti. Şirket, “Oyuncuların ırk veya sınıf temalarına özgü eşyalar ya da zaten Azeroth’ta bulunan dekoratif öğeler satışa sunulmayacak.” açıklamasını yaptı.

Oyunculardan tepki: “İstediğimiz yön bu değil”

Yeni sistem, ilk olarak veri madencileri tarafından fark edilmişti. Blizzard doğrulama yaptıktan sonra, toplulukta eleştiriler büyüdü. Bir WoW oyuncusu Reddit’te “Sorun para birimi değil, yıllardır bu yöne gidilmesini istemediğimizi söylüyoruz ama sonunda geldi.” diye yazdı.

Microsoft etkisi mi?

Bazı oyuncular, bu adımı Microsoft’un yakın zamanda Xbox birimine getirdiği kâr hedefi politikasıyla ilişkilendiriyor. Şirketin, oyun bölümünde “hesap verebilirlik marjı” adını verdiği sistemle kâr oranını %30’a çıkarma hedefi koyduğu iddia ediliyor. Bu oran, Xbox’ın son altı yıldaki ortalamasının oldukça üzerinde.