Microsoft, Clipchamp Girişimini Satın Aldı

Microsoft, Clipchamp Girişimini Satın Aldı

Microsoft yeni bir satın alma hamlesi daha gerçekleştirerek tarayıcı içi video oluşturma ve düzenleme aracıyla tanınan Clipchamp adlı bir girişimi bünyesine kattı. Microsoft yaptığı duyuruda, Clipchamp’ın yaklaşımının “bir web uygulamasının basitliğini, bir bilgisayarın tam bilgi işlem gücünü kullanarak grafik işleme birimi (GPU) hızlandırma ile video işleme yeteneğiyle” birleştirdiğini söylüyor. Bunun eskiden geleneksel video uygulamalarıyla sınırlı olan bir şey olduğuna da dikkat çekilmiş.

Clipchamp, özellikle profesyonel ve yaratıcı olmayanları, yani videolar için özel yazılımlara sahip olmayan veya bunları nasıl kullanacaklarını bilmeyen kişileri hedefliyor. Şirketin CEO’su Alexander Dreiling, satın alma işlemini duyuran bir gönderide, “Misyonumuz, herkesin paylaşmaya değer hikayeler ve dünya çapında milyonlarca insanı anlatmasını sağlamak… Video oluşturmayı daha da kolay, daha erişilebilir ve eğlenceli hale getirmeye devam edeceğiz” diyor.

Her iki taraf da anlaşmalarının şartlarını açıklamadı. Öte yandan CNBC’nin belirttiği gibi, Clipchamp Temmuz ayında 17 milyon kayıtlı kullanıcıya sahip olduğunu ve bu oranın yıldan yıla yüzde 54 arttığını söyledi. Hizmet, özellikle TikTok ve Instagram veya Facebook Hikayeleri için yaygın olarak kullanılan 9:16 en boy oranı ihracatında büyük bir büyüme gördü. Şirket, satın almadan önce Google ile birlikte platformun müşterilerinden biriydi.

Microsoft, Clipchamp’ı müşterilerine nasıl sunacağını henüz açıklamamış olsa da aracı Microsoft 365’teki bulut destekli üretkenlik deneyimleri için “doğal bir uyum” olarak nitelendirdi.

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder