TÜİK, Türkiye’de en çok kullanılan sosyal medya platformlarını açıkladı

TÜİK, Türkiye'de en çok kullanılan sosyal medyaları açıkladı

TÜİK, Türkiye’de en çok kullanılan sosyal medya platformlarını açıkladı

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), senede bir düzenlediği Hanehalkı Bilişim Teknolojileri (BT) Kullanım Araştırması’nın 2022 sonuçlarını açıkladı. Türkiye’deki internet kullanım oranı ve en çok kullanılan sosyal medya platformları belli oldu.

TÜİK’in araştırmasına göre hanelerin yüzde 94,1’inde internete erişim imkanı olduğu gözlemlendi. İnternet kullanan kişilerin oranı yüzde 85’e yükseldi. Erkeklerin internet kullanım oranı 2022 yılında yüzde 89,1, kadınların ise yüzde 80,9 olarak görüldü.

Bireylerin internet kullanım sıklığı araştırmasına göre, günde birkaç defa internet kullan kişilerin oranı yüzde 69,1 olarak belirlendi. Günde bir veya hemen her gün internet kullananların oranı yüzde 10,9 haftada en az bir defa (ancak her gün değil) oranı yüzde 2,7, haftada bir defadan az kullanan oranı yüzde 0,7 olarak belirlendi.

Son 12 ay içerisinde e-Devlet kullanan bireylerin oranı yüzde 68,7 oldu. En çok kullanım amacı “kişisel bilgilere erişme1 olurken bunu “randevu alma” ve “bilgi edinme” takip etti.

Son 12 ayda internet üzerinden sipariş verme oranı yüzde 46,2 olarak gerçekleşti. 2022’nin ilk 3 ayı içerisinde sipariş veren müşterilerin en fazla satın aldığı mal yüzde 71,3 ile giyim, ayakkabı ve aksesuar kategorisinde oldu.

KAYNAK: DonanımHaber

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder