B2Press: “Yapay zekanın yaygınlaşması, basın bülteni dağıtımını kritik hale getirdi”

B2Press: “Yapay zekanın yaygınlaşması, basın bülteni dağıtımını kritik hale getirdi”

B2Press: “Yapay zekanın yaygınlaşması, basın bülteni dağıtımını kritik hale getirdi”

KAYNAK: Teknolojioku

Yapay zeka görünürlüğünü artırmak isteyen her ölçekten işletme,
Online PR Servisi B2Press’in 50’yi aşkın ülkedeki basın bülteni
dağıtımı hizmetinden yararlanabiliyor.

İnternetteki aktivitenin tahmini %68’i arama motorlarında
başlıyor ve aramaların yaklaşık %90’ı Google’da yapılıyor. Google
her yıl 5 trilyon internet aramasının başlangıç noktası olurken,
güncel veriler, 10 kişiden 7’sinin arama için yapay zekayı
kullandığını gösteriyor. Dijital platformlardaki arama
alışkanlıkları son sürat değişirken, arama motoru optimizasyonu
(SEO) kavramının yeniden tanımlanması, SEO stratejilerinin de
kapsam değiştirmesini zorunlu kılıyor. Eskiden arama motoru
görünürlüğüne yatırım yapan markalar, artık yönünü yapay zeka görünürlüğüne
çeviriyor. SEO, yapay zekayla baştan yazılırken, aynı anda pek çok
mecrada yer almayı sağlayan basın bültenleri, en stratejik iletişim
araçlarından birine dönüşüyor. Online PR Servisi B2Press de 50’den
fazla ülkede 24 dilde basın bülteni dağıtımı yaparak, markaların
trafiği ve güvenilirliği yüksek mecralarda yer almasını sağlıyor,
yapay zeka nezdindeki konumunu güçlendiriyor.

Yapay zekanın yükselişi nasıl başladı?

Makine öğrenmesi algoritmaları, üretken yapay zeka ve derin
öğrenme gibi kavramları da kapsayan yapay zekanın kökleri 1950’li
yıllara kadar uzanıyor. Ancak yapay zeka benimsemesinde görülen
üstel büyüme, Kasım 2022’nin sonunda OpenAI’ın ChatGPT’yi
tanıtmasıyla yeni bir boyut kazandı. ChatGPT, yalnızca iki ay
içinde 100 milyon kullanıcıyı geçerek en hızlı büyüyen son
kullanıcı uygulaması unvanını kazandı. 2023’ten 2024’e kadar geçen
süreçte Google ve Microsoft gibi teknoloji şirketlerinin
öncülüğünde, büyük dil modellerini sohbet tabanlı üretken yapay
zeka araçlarına dönüştüren uygulamaların sayısı arttı. 2024’ün
ortalarına gelindiğinde Gemini, Copilot gibi araçlarla kurumsal
adaptasyon dikkate değer bir boyuta ulaştı. Bu sırada ChatGPT,
DeepSeek, Perplexity, Claude gibi şirket ve araçlar, daha büyük
veri setleri ve daha çok parametreyle, insanın bilişsel
fonksiyonlarını daha iyi taklit edebilen gelişmiş yapay zeka
araçları sunmayı sürdürdü.

Markalar yapay zeka görünürlüğü için ne
yapmalı?

Gallup verilerine göre yapay zeka kullanımının iki yılda iki
katına çıktığı bu birkaç yılda, bilgiye erişme yolları da dönüşüm
geçirdi. Kullanıcıların bir arama sürecinden almak istediği
deneyime, sohbet tabanlı arama deneyimi yön vermeye başladı. Google
ve Microsoft gibi şirketler, arama kalitesi çerçevelerini bu yeni
alışkanlığa göre düzenlerken, AI Overview gibi yapay zeka destekli
arama özelliklerini birbiri ardına duyurdu. Tüm bu gelişmeler,
arama motoru optimizasyonu (SEO) kavramının yapay zekaya ayak
uydurmasını zorunlu kıldı ve SEO, üretken motor optimizasyonu (GEO)
ve yapay zeka arama optimizasyonu (AISO) gibi kavramlarla yeniden
tanımlanmaya başlandı.

Kullanıcılar, yapay zeka motorları tarafından derlenen başarılı
yanıtları keşfettikçe “tıklama” oranları azalmaya, bu da markaları
dijital görünürlük için “yapay zeka dostu” stratejiler kurmaya
yönlendirdi. Bugün, yapay zeka görünürlüğünü artırmak ve dijital
itibarını güçlendirmek isteyen bir markanın tüm stratejik içerik
geliştirme süreçlerini şu sorular ışığında yeniden gözden geçirmesi
gerekiyor: İçeriğim iyi yapılandırılmış mı? Başlıklar sohbet
tabanlı bilgi edinme alışkanlığıyla uyumlu mu? İçeriklerimde gerçek
deneyimler yer alıyor mu? Yapay zeka içeriklerime bakarak markamın
güvenilirliğini ölçümlediğinde, yeterli sayıda yüksek trafikli ve
saygın mecrada yer alıyor muyum? Tüm bu soruların yanıtlarının
yapay zeka görünürlüğünüzü güçlendirmesi için, Online PR Servisi
B2Press’in basın bülteni dağıtımı hizmetlerini
kullanabilirsiniz.

Basın bültenleriyle markanızı yapay zekaya nasıl
tanıtırsınız?

SEO kuralları değişse ve SEO stratejileri yapay zekayla yeni
isimler alsa da, her ölçekten markanın online görünürlüğünü sürekli
olarak besleyecek stratejik araçların başında, basın bültenleri
geliyor. Basın bültenleri, özellikle Google’ın içeriklerde E-E-A-T
(deneyim, uzmanlık, otorite ve güvenilirlik) unsurlarını
değerlendirdiği bir dönemde; sektörel uzmanlığı, unvanları, gerçek
kişi deneyimlerini marka mesajlarıyla ve marka hikayeleriyle aynı
noktada buluşturma fırsatı sunuyor. Online PR Servisi B2Press gibi
uzman hizmet sağlayıcıları tarafından güvenilir bilgi kaynakları ve
güncel veriler kullanılarak üretilen, bilgiyi ve deneyimi tek
potada eriten basın bülteni içerikleri, yapay zeka dostu
organizasyonlarıyla hem arama motorlarının hem de kullanıcıların
yapay zeka çağındaki beklentilerine yanıt veriyor. Marka
hikayelerini veriden ve güvenilir bilgiden hareketle kurduğu
bağlamlarla zenginleştiren basın bültenleri, büyük dil modellerinin
bir içerikte en çok aradığı şeyleri dolaysız yollarla sunabiliyor.
Ayrıca, basın bültenleri aracılığıyla, arama motorları tarafından
“güvenilir” olarak tanımlanan haber portallarında ve saygın medya
platformlarında yer alan içerikler, yapay zekanın markaya yönelik
güvenini bu açıdan da besliyor. Tüm bunlar, SEO’nun GEO’ya ve
AISO’ya dönüştüğü bir dönemde, basın bültenlerini stratejik
iletişim araçları listesinin başını çekiyor. 

B2Press, yapay zeka çağında dijital görünürlük ortağınız
olsun!

Online PR Servisi B2Press’in uzmanlık alanı olan basın
bültenleri, markalara şunları vadediyor:

•        Basın bültenleri,
saygın haber kaynaklarında, sektöre ve uzmanlığa dair bağlamlarla
konumlanmayı sağlar.

•        Basın bültenleri,
sözcü demeçleri aracılığıyla kişisel deneyimi de kullanıcıya alışık
olduğu bir yolla aktarır.

•        Basın bültenleri,
gazetecilerin ve haber sitelerinin “otorite” olmasından
yararlanır.

•        Basın bültenleri,
bilgiyi ve marka mesajlarını en iyi şekilde organize eder; haber
formatında sunar.

•        Basın bültenleri,
bağlamı verilerle zenginleştirir ki bu da büyük dil modellerinin en
çok sevdiği şeylerden biridir!

Markasını yapay zekaya tanıtmak, sohbet tabanlı chatbot’lar
olarak kullanıcıya ulaşan yapay zekanın yanıtlarında yer bulmak
isteyen markalar, Online PR Servisi B2Press gibi stratejik iş
ortakları aracılığıyla basın bültenilerini bir büyüme motoruna
dönüştürüyor. Marka hikayesini sözcü deneyimleriyle birleştirerek
değişen arama alışkanlıklarına rağmen daha çok insana ulaşmak
isteyen her ölçekten işletme, saygın haber sitelerinin gücünden de
B2Press aracılığıyla yararlanabiliyor. Online PR
Servisi B2Press
kullandığın kadar öde modeliyle, yapay zeka
görünürlüğü elde etmek isteyen işletmelere, 50 ülkede 24 farklı
dilde gazetecilere ulaşma fırsatı veriyor. 30 farklı haber ajansı
üzerinden dağıtılan basın bültenleri, güvenilir ve doğru bilginin
kaynağı halini alıyor.

İçeriklerinizin, kurumsal stratejinizin, marka hikayenizin, ürün
ve hizmetlerinizin yapay zeka çağında kullanıcılarınıza değişen
arama alışkanlıklarına uygun şekilde ulaşmasını mı istiyorsunuz?
Maliyet etkin bir dijital görünürlük aracı olan online PR’la
tanışmak için vakit kaybetmeyin, dijital itibarınızı artırmaya
B2Press ile hemen başlayın.

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder