Bluesky’den yenilik: Canlı yayınlar için kırmızı çerçeveli uyarı sistemi test ediliyor!
Bluesky, canlı yayınları anlık olarak fark etmenizi sağlayacak yeni bir “canlı” rozeti test ediyor. NBA ile başlayan bu özellik, Twitch ve YouTube bağlantılarını da kapsayacak şekilde genişliyor.
Bluesky, kullanıcıların birinin canlı yayın yaptığını veya canlı bir spor etkinliğinin gerçekleştiğini daha kolay anlayabilmesi için yeni bir “canlı” göstergesi test ediyor. Bu özellikle birlikte, canlı bir yayın sırasında profil fotoğraflarına kırmızı bir çerçeve ekleniyor ve altına “canlı” ibaresi yerleştiriliyor. Profil fotoğrafına tıklayan kullanıcılar ise doğrudan Bluesky üzerinden ilgili canlı etkinliğe yönlendiriliyor.
Test Süreci NBA ile Başladı
Bluesky’nin operasyon direktörü (COO) Rose Wang, dün yaptığı açıklamada bu özelliğin öncelikle NBA’in platformda açtığı yeni hesabıyla test edildiğini belirtti. TechCrunch’a göre bu testin ilerleyen dönemde WNBA ile de genişletilmesi planlanıyor.
YouTube ve Twitch Yayınlarına da Destek
Şirket, yeni “canlı” rozetin şimdilik yalnızca belirli sayıda hesapta kullanılabilir olacağını söyledi. Bu rozet, YouTube ve Twitch gibi platformlardaki canlı yayın bağlantılarını içeren paylaşımlarda da görünecek. Bluesky, bu özelliği genel kullanıma sunmadan önce kullanıcı geri bildirimlerine göre geliştirmeyi hedefliyor.
“Sizi Platforma Bağlamaya Çalışmıyoruz”
Wang, yeni özelliğin kullanıcıyı platformda tutmak amacıyla değil, keşfetmeyi kolaylaştırmak için geliştirildiğini vurguladı:
“Sizi Bluesky’de tutmak gibi bir amacımız yok. Biz, neler olup bittiğini keşfetmeniz için Bluesky’yi kullanmanızı istiyoruz.”
We’re testing a new feature! Starting this week, select accounts can add a livestream link to sites like YouTube or Twitch, and their Bluesky profile will show they’re live now.
— Bluesky (@bsky.app) 19 Mayıs 2025 20:05
Twitter’a İnce Gönderme mi?
Wang’ın açıklamaları, Twitter’ın (X) NFL, MLB, NHL ve NBA gibi büyük spor organizasyonlarıyla yaptığı özel yayın anlaşmalarına dolaylı bir gönderme olarak yorumlanıyor. Twitter, bu içerikleri doğrudan kendi platformunda yayınlarken, Bluesky böyle bir strateji izlemiyor.
Geçtiğimiz ay SportsPro’ya verdiği bir röportajda Wang, Bluesky’nin bu tür anlaşmalar için gerekli araçlara ya da isteğe sahip olmadığını ifade etmişti. Ancak NBA için başlatılan bu yeni canlı yayın rozeti, platformun spor alanındaki gelişmeleri desteklemeye açık olduğunu gösteriyor.
KAYNAK : www.chip.com.tr
Yorum gönder