Chery’nin Yapay Zekâ Destekli Robotu AiMOGA Göreve Başladı!

Chery’nin Yapay Zekâ Destekli Robotu AiMOGA Göreve Başladı!

Chery’nin Yapay Zekâ Destekli Robotu AiMOGA Göreve Başladı!

KAYNAK: Teknolojioku

AiMOGA, Chery araçlarının özelliklerini nazik ve doğal
bir ses tonuyla tanıtmış, içecek servisi yapmış ve misafirlerin
test sürüşlerine rezervasyonu yapmasına yardımcı olmuştu.
Sıcakkanlı ve son derece yetkin bir servis hizmeti sunan AiMOGA, bu
sefer Chery’nin Malezya’daki 4S mağazasında görev almaya başladı.
“Akıllı Satış Danışmanı” olarak mağazada yer alan AiMOGA,
kullanıcılara destek oluyor ve mağaza içi operasyonel süreçlerin
yönetilmesine yardımcı olarak Chery’nin yapay zekâ ve robotik
konusundaki yeteneklerini gözler önüne seriyor.

Dünyanın önde gelen otomotiv üreticilerinden Chery, küresel AI
(Yapay Zekâ) teknolojisi devrimiyle birlikte, mobilite sınırlarını
yeniden tanımlayarak ileriye dönük bir vizyon sunuyor. Akıllı
otomobillere geçişi hızlandırırken, aynı zamanda “AI + Mobilite”
odaklı üç boyutlu bir ekosistem kurmayı hedefleyen Chery, bu
vizyonun kalbinde yer alan AiMOGA humanoid robotu, 4S bayilerindeki
hizmet sorumluluklarını bağımsız olarak yerine getirebilen bir
“akıllı çalışan” haline geliyor.

Mornine sanal dünyada Chery’nin marka kimliğinin sembolü
haline gelecek!

Büyük ölçekli yapay zekâ modelleri ve uçtan uca algoritmalardaki
ilerlemeler hızla artarken, akıllı araçlar ile insansı robotlar
arasındaki bir zamanlar daha keskin olan sınır hızla ortadan
kalkıyor. Chery’nin otonom sürüş, çevresel algı ve elektronik
olarak kontrol edilen şasi gibi temel otomotiv modüllerindeki
kapsamlı teknik temeli, teknoloji geçişi için verimli bir zemin
yarattı ve insansı robotların algılama, bilgi, karar alma ve
uygulama alanlarında kapsamlı yetenekler geliştirmesini
sağladı.

AiMOGA robotunun erken geliştirme aşamasında, Chery, Z Kuşağı’na
hitap edebilecek dijital bir karakter tanıttı ve meta evren ve
sanal insanlar aracılığıyla marka ile genç tüketiciler arasındaki
boşluğu kapattı. Birkaç karakter geliştirme ve model iyileştirme
turundan sonra sanal bir kişilik olan Mornine doğdu. Mornine,
Chery’nin reklam animasyonlarında, marka canlı yayınlarında ve
diğer dijital platformlarda yer aldı ve giderek izleyicinin
tanıdığı bir “akıllı yüz” haline geldi. Ancak Chery’nin tutkuları
ekranın ötesine geçti ve “Eğer Mornine gerçek dünyaya
gidebilseydi?” sorusuyla AiMOGA projesi hayat buldu. AiMOGA, Chery
ve AiMOGA ekibi tarafından ortaklaşa geliştirildi. Chery’nin akıllı
ekosistemindeki ilk akıllı insansı robot olan AiMOGA, Malezya’nın
Kuala Lumpur kentindeki Chery JOYSTAR 4S bayisinde resmen “akıllı
satış danışman” rolünü üstlendi ve uluslararası arenada ilk kez boy
gösterdi.

Araç içi algoritmalardan insansı zekaya: AiMOGA,
çevresel algı konularında devrim yaratıyor!

AiMOGA, algılama düzeyinde, görme, konuşma ve diğer
modalitelerden gelen girdileri birleştiren cihaz üstü çok modlu bir
sensör modeliyle donatılmış durumda. Bu sayede kullanıcı komutları,
fiziksel jestleri ve sergi alanındaki ortamı hassas bir şekilde
yorumlayabiliyor. Uygulama düzeyinde ise; dik yürümeyi ve hassas el
hareketlerini desteklemek adına biyonik hareket sistemi
kullanılıyor. Ayrıca, birden fazla robotun koordinasyonuyla
rehberli turlar ve resepsiyon hizmetleri gibi konularda diğer
robotlarla iş birliği de yapılabiliyor. AiMOGA, karar alma
düzeyinde doğal dil semantiğini anlamak ve kişiselleştirilmiş,
bağlam seviyesinde yanıtlar üretmek için CheryGPT ve Deepseek
modellerinden yararlanıyor.

Chery’nin gelişmiş tedarik yapısı AiMOGA’nın gelişiminde
öncü bir rol üstlendi!

Chery’nin başlangıçta araç üretimi için oluşturduğu mevcut
tedarik zinciri, üretim altyapısı ve titiz test sistemleri de robot
geliştirme için güçlü bir endüstriyel omurga görevi görüyor. Bu
alanlar arası beceri, AiMOGA Robotunun araştırma ve geliştirmeden
ticari dağıtıma hızlı bir şekilde geçiş yapmasını sağlayarak
çeşitli gerçek dünya senaryolarında ölçeklenebilir uygulamalar için
sağlam bir temel oluşturuyor. Bu sağlam bilgi birikimi ve tecrübe
Chery’nin yapay zekâ ve robotik alanlarında öncü bir marka olmasını
sağlıyor.

AiMOGA sektörler arası bilgi birikimiyle her alanda
hizmet sunabiliyor!

AiMOGA artık resmi olarak Chery 4S bayilerinde kullanılıyor. Çok
dilli etkileşimleri destekleyen AiMOGA, araç tanıtımları
yapabiliyor, müşterileri karşılayabiliyor, test sürüşlerine
rehberlik edebiliyor ve görevler arasında bağımsız olarak geçiş
yapabiliyor. Mornine ise satışların yoğun olduğu dönemlerde diğer
robotlarla kusursuz bir şekilde çalışarak müşteri sorularını
yanıtlama ve navigasyon yardımı sağlama gibi servis görevlerini
dağıtıyor. Bu koordinasyon, showroom’un verimliliğini ve
operasyonel kapasitesini önemli ölçüde artırıyor ve tüm sektörlerde
daha kapsamlı bir kullanım için örnek teşkil ediyor.

AiMOGA’nın kullanım alanı gelecekte daha da
artacak!

AiMOGA, gelecekte insan-makine etkileşiminin yoğun olduğu
alışveriş merkezleri, fuarlar, sinemalar ve kamu hizmet merkezleri
gibi senaryolarda da kullanılacak. Ayrıca, duygusal etkileşimin
daha fazla hissedildiği evler, okullar ve yaşlı bakım tesisleri
gibi arkadaşlığın, empatinin ve uyum sağlama yeteneğinin önemli
olduğu alanlara da nüfuz etmesi bekleniyor. Dijital bir kişilikten
gerçek dünyadaki bir yapay zekâ arkadaşına ve bir showroom satış
asistanına kadar, Mornine’in evrimindeki her adım, teknolojik
ilerlemenin ve insan odaklı tasarımın yakınsamasını
somutlaştırıyor. Yeni kullanım durumları ortaya çıktıkça ve teknik
yetenekler geliştikçe Chery, ürün ekosistemini geliştirmeye ve
böylece kullanıcı deneyimini ve duygusal katılımı vurgulamaya devam
edecek.

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder