Egea Cross fiyatına içerisinde TV bulunan D-SUV geliyor, işte karşınızda Onvo L90
KAYNAK: Teknolojioku
Çin’in hızla büyüyen elektrikli araç pazarında dengeler değişmek üzere. Nio’nun alt markası olarak piyasaya çıkan yeni oyuncu Onvo, ilk modeli olan L90 SUV için ön siparişleri başlattı. Bu hamle, özellikle Li Auto gibi pazarda güçlü konuma sahip markalar için doğrudan bir meydan okuma niteliğinde. Uygun fiyatı, geleneksel SUV tasarımı ve Nio altyapısının avantajlarını bir araya getiren L90, yaz aylarını oldukça hareketli geçireceğe benziyor.
Onvo L90’ın ön satış fiyatı 279.900 yuan (yaklaşık 33.300 euro) olarak açıklandı. Bu fiyat, 85 kWh kapasiteli batarya paketine sahip versiyon için geçerli. Ancak Nio’nun “Batarya Aboneliği” (Battery as a Service – BaaS) modeli tercih edildiğinde, aracın başlangıç fiyatı 193.900 yuan (yaklaşık 23.000 euro) seviyesine düşüyor. Uzmanlar, L90’ın resmi lansmanında bu fiyatların daha da aşağı çekilebileceğini öngörüyor.
Bu agresif fiyatlandırma stratejisi, doğrudan Li Auto’nun amiral gemisi L9 modelini hedef alıyor. L9’un başlangıç fiyatı 409.800 yuan (yaklaşık 48.700 euro) seviyesinde ve bu fark, Onvo’nun ne kadar iddialı geldiğini açıkça ortaya koyuyor. Üstelik Li Auto, ilk tam elektrikli SUV modeli olan Li i8’i 29 Temmuz’da tanıtmaya hazırlanırken, Onvo L90 teslimatları 1 Ağustos’ta başlayacak. Yani Onvo, Li Auto’nun lansmanından sadece birkaç gün sonra müşterilere aracını ulaştırmayı planlıyor.
Tasarım felsefesi açısından iki marka arasında belirgin farklar bulunuyor. Onvo L90, büyük ve kutu formlu geleneksel SUV tasarımıyla dikkat çekiyor. Çinli ailelerin sıklıkla tercih ettiği bu form, aracın boyutlarına da yansımış: 5.145 mm uzunluk, 1.998 mm genişlik, 1.786 mm yükseklik ve 3.110 mm dingil mesafesi ile oldukça cüsseli bir model. Nio CEO’su William Li, bu büyük boyutlara rağmen aracın verimliliğinden ödün verilmediğini özellikle vurguluyor. L90’ın ağırlığı versiyona göre 2.250 ila 2.385 kg arasında değişiyor.
Diğer yandan, Li Auto’nun CEO’su Li Xiang, daha aerodinamik ve MPV tarzı bir tasarımla öne çıkmaya çalışıyor. Yeni Li i8 modeli, daha kompakt ve akıcı hatlara sahip. Ancak bu model, L90’dan daha kısa olmasına rağmen 2.580 ila 2.610 kg ağırlığıyla daha ağır. Bu durum, hem verimlilik hem de performans açısından Li Auto’yu savunmada bırakıyor.
Onvo L90, yalnızca fiyatıyla değil, sunduğu pratiklik ve performans özellikleriyle de dikkat çekiyor. Altı ve yedi koltuklu seçeneklere sahip olan araç, özellikle büyük ailelere hitap ediyor. Onvo’nun iddiasına göre araç, altı kişi rahatça otururken bile 10 valizi sığdırabilecek bir bagaj kapasitesine sahip. Buna ön bagaj (frunk) alanı da dahil.
L90’ın altyapısında, modern ve yüksek verimliliğe sahip 900 voltluk elektrik mimarisi bulunuyor. Tek motorlu versiyon, 100 km’de yalnızca 14.5 kWh enerji tüketimi ile segmentinin en verimli modellerinden biri olmayı hedefliyor. Bu versiyonun menzili ise 605 km’ye kadar çıkabiliyor. Dört tekerlekten çekişli çift motorlu modelde ise 440 kW güç üretiliyor ve araç 0’dan 100 km/s hıza sadece 4.7 saniyede ulaşabiliyor.
Ancak Onvo’nun en büyük kozu, arkasındaki dev altyapı. Nio’nun Çin genelinde kurduğu 3.400’den fazla batarya değişim istasyonu, 2.884 süper şarj istasyonu ve binlerce hedefe yönelik şarj noktası, L90 sahiplerine büyük bir kullanım avantajı sunuyor. Özellikle batarya değişim teknolojisi sayesinde birkaç dakikada dolu batarya ile yola devam edebilmek, kullanıcı deneyiminde ciddi fark yaratıyor.
Li Auto da bu yarışta geri kalmamak için altyapı yatırımlarını hızlandırmış durumda. Şirketin şu anda Çin genelinde yaklaşık 2.900 süper şarj istasyonu bulunuyor. Ancak bu sayı, henüz Nio’nun batarya değişim sistemine alternatif olabilecek düzeyde değil.
Onvo, L90 modeliyle sadece rekabetçi bir fiyat sunmuyor; aynı zamanda pratiklik, performans ve altyapı gücünü birleştirerek pazarda ciddi bir etki yaratmayı hedefliyor. Önümüzdeki haftalarda Çin elektrikli SUV pazarında yaşanacak gelişmeler, sektördeki dengeleri yeniden şekillendirebilir.
Yorum gönder