Son dönemde hızla büyüyen elektrikli otomobil piyasası, beklenmedik bir dönüm noktasına ulaştı. ABD’deki federal vergi indirimlerinin sona ermesiyle birlikte, elektrikli araç satışlarının düşüşe geçeceğine dair endişeler artıyor. Bu durum, otomobil üreticilerini stratejilerini yeniden gözden geçirmeye itti. Honda ve GM ortaklığıyla ABD için üretilen Acura ZDX’in de, piyasaya henüz sürülmüş olmasına rağmen üretimden kaldırılması kararı, bu endişelerin en somut göstergesi.

Tıpkı Honda Prologue gibi, Acura ZDX de General Motors’un Tennessee’deki fabrikasında üretiliyordu. On yıldan uzun bir süre sonra markaya geri dönen ve 515 kilometrelik menziliyle iddialı bir model olan ZDX, 60.000 dolarlık başlangıç fiyatıyla dikkat çekiyordu. Ancak fabrikanın 2026 modeli için üretimi hızlandırması beklenirken, projenin tamamen durdurulması kararı alındı.

Bu gelişme, ilk olarak bir otomobil bayisi tarafından duyuruldu ve kısa süre sonra Honda tarafından doğrulandı. Şirket sözcüsü Chris Naughton, bu kararın, “ürün portföyünü müşterilerin ihtiyaçları ve piyasa koşullarıyla daha iyi uyumlu hale getirmek” amacıyla alındığını açıkladı. Bu açıklama, otomobil üreticilerinin pazarın yön değiştirmesine ne kadar hızlı tepki verdiğini anlamamızı sağlayan güzel bir örnek.

Hibrit modeller gündemde

Acura, ZDX’in fişini çekse de, tamamen elektrikli otomobil hedeflerinden vazgeçmiş değil. Şirket, 2026’nın ikinci yarısında Ohio’daki merkezinde tamamen kendi imkanlarıyla üretilecek olan Acura RSX modeline odaklanacağını belirtti. Ayrıca, hibrit-elektrikli modellerin de geliştirilme aşamasında olduğu vurgulandı.

Bu hamle, elektrikli otomobillere geçişin beklenen hızda gerçekleşmediği bir dönemde, birçok otomobil üreticisinin stratejisini hibrit teknolojilerine kaydırdığını gösteriyor. Hibritler, hem geleneksel motorun güvenilirliğini hem de elektrikli sürüşün verimliliğini bir arada sunarak, tüketiciler için daha cazip bir ara çözüm haline geliyor.