Apple’ın en yeni amiral gemisi serisi iPhone 17, küresel pazarlarda gösterdiği güçlü performansla teknoloji dünyasının gündemine yerleşti. Cihazların piyasaya sürülmesinden beş hafta sonra bile birçok bölgede tedarik kısıtlı kalmaya devam ederken, bazı pazarlarda teslimat gecikmeleri üç haftaya kadar uzayabiliyor.

Pazar araştırma şirketi Counterpoint Research’ün son raporu, iPhone 17 serisinin özellikle ABD ve Çin gibi iki kritik pazarda rekor kırdığını ortaya koydu. Rapora göre, iPhone 17 serisinin tamamı, satışa sunulduğu ilk 10 günde bir önceki nesil olan iPhone 16 serisinin satış sayılarını önemli ölçüde geride bıraktı.

Counterpoint Research, Çin ve ABD’deki genel satışların iPhone 16 serisini %14 oranında aştığını belirtiyor. Apple, yeni seride dört farklı model sunarak geniş bir kitleye hitap ederken, modeller arasındaki talep farklılıkları da dikkat çekiyor.

Fiyat / performans kralı: Standart iPhone 17

Counterpoint Research’e göre, iPhone 17 serisinin bu başarısında en büyük pay sahibi, standart iPhone 17 modeli. Analizler, bu modelin tüketicilere sunduğu cazip fiyat/performans dengesinin satışları yukarı taşıdığını gösteriyor.

Standart iPhone 17’nin Çin’deki satışları, bir önceki sürüm olan iPhone 16’ya kıyasla neredeyse iki katına çıkmış durumda. Çin ve ABD’deki toplamda ise standart model satışları %31 oranında arttı.

Pro modellerinde de yükseliş söz konusu. iPhone 17 Pro ve 17 Pro Max de iyi bir performans göstererek, iki pazarda ilk 10 günde önceki nesle göre %12 daha fazla sattı.

Kıdemli Analist Mengmeng Zhang, standart iPhone 17’nin başarısını şu şekilde özetliyor: “Temel model iPhone 17, aynı 799 dolarlık başlangıç fiyatına daha iyi bir çip, geliştirilmiş ekran, daha yüksek depolama alanı ve yükseltilmiş selfie kamerası sunuyor. Fiyatına göre son derece iyi bir değer sunuyor ve Çinli tüketiciler Apple’ı bunun için ödüllendiriyor.

iPhone Air’in durumu farklı

Serinin eSIM’li ilk modeli olan iPhone Air, Çin’de satışa sunulduğu ilk 10 günde iPhone 16 Plus’tan biraz daha iyi bir performans gösterse de, Counterpoint Research, standart iPhone 17’nin güçlü rekabeti göz önüne alındığında, Air modelinin pazarda niş bir ürün olarak kalacağını düşünüyor. Şirketin, geçtiğimiz hafta iPhone Air üretimini azaltıp diğer üç modelin üretimini artırma kararı aldığı haberleri zaten gelmeye başlamıştı. Buna rağmen, iPhone Air’ın lansmanı, Counterpoint tarafından “Apple ve genel olarak eSIM için büyük bir dönüm noktası” olarak nitelendirildi.