FacebooK’tan yeni “dürtme” hamlesi: Dürtme Sayacı geliyor!
Facebook, “dürtme” etkileşimini tekrar öne çıkarıyor…
Facebook’un en eski özelliklerinden biri olan “dürtme”, yıllar önce popülerliğini kaybetmiş olsa da platformu hiç terk etmedi. Kullanıcıların birbirlerinin dikkatini çekmek amacıyla kullandığı bu özellik, son zamanlarda özellikle genç kullanıcılar arasında yeniden ilgi görmeye başladı.
Meta, bu yeniden popülerleşen etkileşimi fark etmiş gibi görünüyor ve dürtme özelliğini tekrar Facebook deneyiminin önemli bir parçası haline getirmeyi planlıyor. Artık kullanıcılar, doğrudan arkadaşlarının profillerinde bulunan yeni bir düğme aracılığıyla dürtme yapabiliyor. Dürtülen kişi, bir bildirim alırken, aynı zamanda facebook.com/pokes sayfası üzerinden kimin kimi dürttüğü de takip edilebiliyor. Bu sayfada, iki kullanıcı arasındaki etkileşimleri sayan bir “dürtme sayacı” da bulunuyor. Sayaç, her dürtme ile artıyor. Kullanıcılar, dilerlerse gelen dürtmeleri görmezden gelme seçeneğine de sahip olacaklar.
Meta’nın bu hamlesi, özellikle genç kullanıcıları hedefliyor. Snapchat ve TikTok gibi platformlarda bulunan sosyal etkileşim öğeleri, kullanıcıların arkadaşlarıyla olan etkileşimlerini izlemelerine ve uygulamalara bağlı kalmalarına yardımcı oluyor. Ancak bu tür özelliklerin bazı eleştirileri de beraberinde getirdiği unutulmamalı. Özellikle düzenleyici kurumlar, çocukların bu tür özellikler yüzünden uygulamalara bağımlı hale gelmelerini gerekçe göstererek bazı platformları incelemeye almıştı. Facebook’un yeni dürtme sayacı da benzer şekilde yeni tartışmalara ve incelemelere yol açabilir.
İlk deneme değil
Bu, Facebook’un dürtme özelliğini yeniden aktif hale getirmeye yönelik yaptığı ilk hamle değil. 2024 Mart ayında yapılan bir açıklamada, dürtme sayfasının arama motoru üzerinden daha kolay bulunabileceği ve arama yaptıktan sonra arkadaşlara daha hızlı dürtme yapılabileceği belirtilmişti. Şirketin açıklamasına göre, bu değişikliklerin ardından dürtme sayfasındaki etkileşimlerde 13 katlık bir artış yaşandı.
Facebook’un dürtme özelliği, platformun ilk yıllarında tam olarak ne amaçla kullanıldığı konusunda belirsizlikler taşıyordu. Şirket, bu özelliğin amacını hiç resmi olarak açıklamadı. Dolayısıyla, dürtme etkileşiminin amacı kullanıcıların isteğine bırakıldı ve pek çok farklı amaçla kullanılabildi: dikkat çekmek, flört etmek ya da sadece sinir bozmak gibi.
Meta’nın dürtme sayacı ile ilgili yaptığı bu son değişiklik, Snapchat’teki “streaks” kadar popüler olmayabilir. Ancak bu hamle, Facebook’taki kullanıcı etkileşimini artırma çabalarının bir başka örneği olarak dikkat çekiyor.
Facebook, hala Meta’nın ana gelir kaynağı olmaya devam ediyor ve şirketin metaverse gibi uzun vadeli projelerine kaynak sağlamada önemli bir rol oynuyor. Ancak platform, özellikle genç kullanıcıları çekmekte zorluk yaşıyor. ABD’deki genç kullanıcı sayısındaki düşüş, şirketi farklı stratejilere yönlendirdi. Bunlar arasında 2022’de kapatılan yalnızca üniversite öğrencilerine yönelik Facebook Campus projesi ve daha yakın dönemde Z kuşağına yönelik yapılan tasarım değişiklikleri yer alıyor.
KAYNAK : www.chip.com.tr
Yorum gönder