Facebook’un yeni reklam oyunu ortaya çıktı
KAYNAK: Teknolojioku
Bu özellik, kullanıcıların Facebook ve
Instagram‘ın uygulama içi tarayıcıları
aracılığıyla ziyaret ettikleri tüm bağlantıları takip etmelerine
olanak tanıyor.
Meta’ya göre bu özellik, kullanıcıların bir bağlantıyı “asla
kaybetmemelerini” sağlamalarına olanak tanıyor. Özellikle ilgili
uygulama içi bir bildirimde, “Facebook’ta gezinme etkinliğiniz
artık tek bir yere kaydedilerek ziyaret ettiğiniz son bağlantılara
kolayca geri dönün” diyor.
Ancak Gizmodo’nun işaret ettiği gibi bu özellik
aynı zamanda Meta’ya, Apple‘ın uygulama takibine yönelik
kısıtlamalarının ardından darbe alan hedefli reklamcılığı
iyileştirmenin kolay bir yolunu da sunuyor. Şirket, bir destek
makalesinde “Bağlantı geçmişi açıkken, reklamlarınızı Meta
teknolojilerinde geliştirmek için Facebook’un Mobil Tarayıcısındaki
bağlantı geçmişi bilgilerini kullanabileceğimizi unutmayın”
diyor.
Instagram’ın da benzer bir özelliği var;
kullanıcıların uygulamanın tarayıcısı aracılığıyla ziyaret ettiği
bağlantıları takip ediyor. Her ne kadar pek çok kullanıcı ayarları
yeni keşfediyor gibi görünse de, bir Meta sözcüsü özelliklerin
geçen yaz kullanıma sunulmaya başladığını doğruladı.
Facebook’un yeni reklam oyunu ortaya çıktı
Bağlantı geçmişi varsayılan olarak etkin olmasa
da, bu, pek çok kişinin fazla düşünmeden tercih edebileceği türden
bir ayar; özellikle de şirket bunu, bağlantıları
“kaybetmekten” kaçınmanın bir yolu olarak
pazarlıyor. Bu durum, Meta’nın kullanıcıların
çevrimiçi etkinlikleri hakkında veri toplamak için giderek daha
sinsi yöntemler kullandığından endişe eden bazı gizlilik
savunucuları arasında endişeye yol açtı.
Ancak iyi haber şu ki, bağlantı geçmişinin etkin olup olmadığını
tekrar kontrol etmek ve etkinleştirdiyseniz devre dışı
bırakmak oldukça kolay.
Facebook’ta kullanıcıların uygulama içinden bir bağlantı açması
ve ayarları uygulama içi tarayıcıdan açmak için menüye dokunması
gerekiyor. Ardından “bağlantı geçmişi” geçişini arayın. Açıksa
kapatın ve ardından açılır pencere aracılığıyla devre dışı
bırakılmasını istediğinizi onaylayın.
Instagram’daki süreç de hemen hemen aynı: Uygulama
içi tarayıcının ayarlarına gidin, “bağlantı
geçmişi”ni arayın ve seçiminizi onaylayın.
Yorum gönder