Ferrari Ailesi’nin yeni modeli: 849 Testarossa
Ferrari, bu ay yeni plug-in hibrit berlinetta modeli 849 Testarossa’yı dünyaya tanıttı. Açıklamaya göre adını Ferrari tarihinin en ikonik otomobillerinden birinden alan 849 Testarossa, 70 yıllık bir mirası yeniden yaşatıyor.
İtalyan otomobil devi bu ay en yeni spor otomobili olan 849 Testarossa’nın uluslararası basın tanıtımını gerçekleştirdi. SF90 Stradale’nin yerini alan yeni otomobil, orta-arkaya konumlandırılmış çift turbo V8 motorunun yanı sıra üç elektrik motoruna sahip hibrit plug-in yeni süperspor berlinetta olarak öne çıkıyor. Toplam 1050 beygir güç üreten otomobil, selefinden 50 beygir daha güçlü.
Model, Maranello tarihinin ikonik isminin dönüşünü de simgeliyor: Testa Rossa. İlk kez 1956’da 500 TR modelinde kullanılan bu isim, Ferrari’nin en ekstrem, yüksek performanslı ve ikonik yarış motorlarından bazılarında yer alan kam kapaklarının kırmızı rengini tanımlıyordu. Daha sonra 1984 yılında markanın en ünlü yol otomobillerinden biri olan Testarossa’da yeniden kullanıldı.
Yeni 849 Testarossa’nın kalbinde 8 silindirli çift turbo içten yanmalı motor yer alıyor. Açıklamaya göre yeniden tasarlanan bu ünite, 830 beygirlik bir maksimum güç vadediyor ve motor sporları deneyiminden türetilmiş bir hibrit sistemle birleştiriliyor. En dikkat çekici yeniliklerden biri, şimdiye kadar bir Ferrari üretim aracında kullanılan en büyük turbo. Hibrit grup, arka akstaki bir elektrik motoru ve ön aksta yer alan iki üniteden oluşuyor ve 220 beygir güç üretebiliyor. İhtiyaca göre dört tekerlekten çekiş sistemi ve tork yönlendirme teknolojisi devreye giriyor.
Açıklamaya göre 849 Testarossa, 830 cv’lik çift turbo V8 motor ile üç elektrik motorunu, yüksek voltajlı bir bataryayı ve 220 cv güç üreten bir invertörü birleştiren plug-in hibrit (PHEV) sistemine sahip. 849 Testarossa’nın içten yanmalı motoru (proje kodu F154FC) ise Ferrari’nin çift turbo V8 ailesinin en yeni üyesi.
Elektrik Motorları ve hibrit sistem
849 Testarossa, SF90 Stradale’den türetilmiş bir PHEV mimarisi benimseyerek V8 içten yanmalı motoru üç elektrik motoruyla birleştiriyor ve toplamda 220 beygir güç üretiyor. Bu motorlardan ikisi ön aksta konumlanıyor ve RAC-e (elektronik viraj dengeleyici) sistemini oluşturuyor. Bu sistem, dört tekerlekten çekişi ve tork yönlendirmeyi mümkün kılarak viraj çıkışlarında maksimum tutuş ve verimlilik hedefliyor. Üçüncü elektrik motoru olan MGU-K (Motor Jeneratör Ünitesi, Kinetik), arka aksta bulunuyor ve doğrudan Scuderia’nın Formula 1 deneyiminden türetilmiş.
SÜRÜCÜ DESTEK SİSTEMLERİ
Sürücü destek sistemlerinin acil durumlarda, mümkün olan en az müdahaleyle ve sürücünün ihtiyaç duyduğu anlarda devreye girmesi hedeflenmiş. Tümü, gösterge paneli menüleri üzerinden tamamen yapılandırılabiliyor.
Özellikler arasında şunlar bulunuyor:
• Dur-Kalk fonksiyonlu Adaptif Hız Sabitleyici
• Bisikletli algılama özelliğine sahip Otomatik Acil Frenleme
• Kör Nokta Uyarısı
• Şerit Terk Uyarısı
• Şerit Takip Asistanı
• Otomatik Uzun Far
• Trafik İşareti Tanıma
• Çevre Görüş Sistemi
• Arka Çapraz Trafik Uyarısı
• Sürücü yorgunluk takibi
TASARIM
849 Testarossa, Flavio Manzoni yönetimindeki Ferrari Tasarım Merkezi tarafından geliştirildi. SF90 Stradale’in formunu kökten değiştirerek aracın teknolojik ve performans özelliklerini öne çıkarmayı hedefliyor. Dikey ve enine çizgilerde havacılıktan ve 1970’lerin Spor Prototiplerinden esinlenilmiş. Yan profilde, ana karakter çizgisinden başlayarak gelişen üç boyutlu kapı formu dikkat çekiyor. Ön bölümdeki hacimler, 1980’lerin Ferrari geometrilerini hatırlatıyor.
849 Testarossa’nın iç mekânı ise yatay kokpit düzenine sahip bir berlinetta ile tek koltuklu yarış kokpitinin sentezini sunuyor. Kullanıcı arayüzü, işlevleri sürücünün etrafında toplamak üzere tasarlanmış
 
			


Yorum gönder