Google, çalışanların ve yöneticilerin yapay zekayla daha verimli çalışabilmesi için Gemini Enterprise adını taşıyan yeni merkezi platformunu duyurdu.

Bu sistem, şirket verilerini ve araçlarını tek bir noktada birleştirerek kullanıcıların tüm iş akışlarını otomatikleştirmesine olanak tanıyor.

Tüm şirket verileri tek noktada

Google’ın açıklamasına göre Gemini Enterprise, işletmelerin kullandığı tüm temel servisleri ve platformları tek bir erişim noktası altında topluyor.

Yapay zekâyla desteklenen bu yapı sayesinde çalışanlar, hem kurum içi sistemlerle (ERP vb.) hem de internetle etkileşime geçebiliyor.

Platformda ayrıca araştırmadan yazılım geliştirmeye kadar birçok alanda hazır Google ajanları (agents) da bulunuyor.

“İş yerinde yapay zekanın yeni kapısı”

Google Cloud CEO’su Thomas Kurian, basın toplantısında şunları söyledi:

“Google Cloud, büyük ölçekli kurumsal yapay zekâ kullanımı için gerekli tüm katmanlara sahip. Gemini Enterprise, bu unsurları her ölçekteki şirkette kolayca kullanılabilir hâle getiriyor. Bu, iş yerlerinde yapay zekâya açılan yeni kapı olacak.”

Kurian, platformun tüm kullanıcıların veriyle sohbet etmesini, görevleri yapay zekâ ajanlarına devretmesini ve üretkenliği artırmasını hedeflediğini belirtti.

Fiyatlandırma ve sürüm seçenekleri

Gemini Enterprise, Google Cloud’un en güncel güvenlik, altyapı ve yapay zekâ modellerini içeriyor.
İki sürümle sunulacak: Standard ve Plus.

Yıllık planlarda fiyatlar, koltuk başına aylık 30 dolardan başlarken, Gemini Business planları ise aylık 21 dolardan başlıyor.

Business Edition sürümü kullanıcılara 30 günlük ücretsiz deneme süresi de sunuyor.

Her kullanıcı için erişilebilir yapay zeka

Kurian, “Amacımız, yapay zekâyı her çalışanın erişebileceği kadar kolay hâle getirmek. Kullanıcılar tek bir giriş noktası üzerinden verileriyle etkileşime geçip, farklı görevleri ajanlara devredebilecek,” diyerek sistemin herkes için tasarlandığını vurguladı.