Google’dan spam arama sonuçlarına müdahale geldi!

Google'dan spam arama sonuçlarına müdahale geldi!

Google’dan spam arama sonuçlarına müdahale geldi!

KAYNAK: Teknolojioku

Bu yenilik, kaliteli içeriğin ön
plana çıkmasını sağlayarak kullanıcı deneyimini
iyileştirmeyi hedefliyor. Kullanıcıların aradıkları bilgilere daha
hızlı ve doğrudan ulaşmalarını kolaylaştıracak bu
değişiklik,
internetin bilgi kirliliğiyle mücadelede
önemli bir adım olarak görülüyor. Google‘ın bu
hamlesi, arama sonuçlarının daha doğru ve güvenilir olmasını
sağlayarak, dijital alanda bilginin kalitesini artırmayı
amaçlıyor.

Google, arama sonuçlarının kalitesindeki
düşüşle ilgili şikayetlerin ardından, spam ya da otomatik
içerikleri daha iyi ayıklayabilmek için algoritmalarını ayarlıyor.
Şirket, Mayıs ayında gelecek sıralama güncellemeleriyle “en düşük
kaliteli içeriği aramalardan uzak tutmayı” amaçlıyor. Özellikle,
günümüzde tespit edilmesi daha zor olan otomatik (yani
yapay zeka
tarafından üretilmiş) içeriklerin ortadan
kaldırılmasında motorunun daha iyi olacağını belirtiyor.

Google, 2022’deki bir algoritma ayarlamasından
öğrendiklerini, “yararsız, özgün olmayan içeriği azaltma” amacıyla
yeni güncellemeye uygulayacağını ifade ediyor. Şirket,
değişikliklerin “yararlı ve kaliteli sitelere” daha fazla trafik
yönlendireceğini söylüyor. İki yıl önceki güncellemelerle
birleştirildiğinde, Google, spam ve özgün
olmayan
arama sonuçlarını %40 oranında azaltmayı tahmin
ediyor.

Bu güncelleme, web sayfalarının yararsız olup olmadığını, kötü
bir kullanıcı deneyimine sahip olup olmadığını ya da arama
motorları yerine insanlar için oluşturulmuş gibi hissettirip
hissettirmediğini daha iyi anlamamıza yardımcı olacak bazı temel
sıralama sistemlerimizi geliştirmeyi içeriyor,” diye yazdı Google
ürün yönetim direktörü Elizabeth Tucker. “Bu,
özellikle belirli arama sorgularına yum sağlamak amacıyla
oluşturulmuş siteleri içerebilir.”

Google’dan spam arama sonuçlarına müdahale geldi!

Google, ölçeklendirilmiş içerik kötüye kullanımı hakkındaki
notlarıyla AI tarafından üretilen SEO spam’ine
odaklanıyor gibi görünüyor. Şirket, çöp otomatik makaleler üreten
ve klasik insan üretimi spam üzerine yoğunlaşan
sitelerin giderek büyüyen problemine karşı yaklaşımını
güçlendirdiğini söylüyor. “Tucker, “Bugün, ölçeklendirilmiş içerik
oluşturma yöntemleri daha sofistike ve içeriğin tamamen otomasyon
yoluyla oluşturulup oluşturulmadığı her zaman bu kadar net değil”
dedi. Google, “çok az ya da hiç değeri olmayan, ölçeklendirilmiş
olarak oluşturulan daha fazla içerik türünde harekete geçmemize
olanak tanıyacak değişiklikler olduğunu” ifade ediyor.

Yapay zeka tarafından sistemleri oyunlaştırmak amacıyla rastgele
içerik yayınlayan içerik çiftlikleri artan bir problem oluşturuyor,
bu yüzden Google’ın değişiklikleri — vaat edildiği kadar
etkiliyse
— memnuniyetle karşılanacak. Yalnızca bu tür
içeriği spam olarak yayan siteler daha kolay tespit edilebilirken,
AI üretilmiş spam ile deneyler yapan bir zamanlar saygın yayın
organlarının (CNET ve Sports
Illustrated
gibi son örnekler) nasıl etkileneceği
görülecek.

Algoritmadaki başka bir değişiklik, aksi takdirde saygın
sitelerin üçüncü parti düşük kaliteli içerikleri barındırma
uygulamasını ele alacak. Google, bir eğitim sitesinin üçüncü parti
bir payday kredi incelemesi barındırması örneğini
veriyor. “Artık, bir web sitesi sahibinin yakın gözetimi olmaksızın
sıralama amaçları için öncelikle üretilen çok düşük değerli, üçüncü
parti içeriği spam olarak değerlendireceğiz,” diye yazdı
Tucker.

Son olarak, Google’ın güncellemeleri, başkası tarafından satın
alınan ve tıklama fabrikalarına dönüştürülen süresi dolmuş alan
adlarını daha iyi bir şekilde kökten çıkarması bekleniyor. Arama
motoru, bu web sitelerini spam olarak işlemeye
başlayacak. İyileştirmeleri hemen görmeyeceksiniz çünkü
Google, site sahiplerine uygun şekilde adapte
olmaları için iki ay süre veriyor. Arama motoru
değişiklikleri 5 Mayıs’ta yürürlüğe girecek.

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder