Görselleri AMD FSR Teknolojisiyle Geliştirebilecek Bir Araç Yayınladı
AMD FidelityFX Super Resolution teknolojisi, bu yıl NVIDIA’nın DLSS teknolojisine rakip olarak çıkmıştı. Açık kaynaklı olan yazılımın birçok farklı ekran kartı ve oyunda kullanılabileceğini biliyoruz. Ancak FSR, sınırları aşarak birçok farklı alanda kullanılmaya başladı ve buna her gün bir yenisi ekleniyor.
AMD’de grafik mimarı olarak çalışan Rys Sommefeldt, bu ay herhangi bir görüntüyü FSR üzerinden çalıştırmanıza izin veren açık kaynaklı bir Komut Satırı Arayüzü (CLI) aracı yayınladı.
Bu aracı kullanmak için Edge-Adaptive Spatial Upsampling (EASU) ve Robust Contrast Adaptive Sharpening’i (RCAS) uygulayacak iki komut satırı çalıştırmak gerekiyor. Bunun yanında RCAS geçişi ile netlik seviyesini 0.1’lik dilimlerle artırabiliyoruz. Ardından ortaya çıkan görüntü, yeni haliyle nihai konuma kaydediliyor.
Bu araç, temelde belirli bir oyunun AMD FSR desteğiyle nasıl göründüğüne bakış atmak için kullanılabilir. Örnek olarak, 1080p çözünürlükteki bir oyun içi ekran görüntüsünü kullanarak bunu 4K’ya yükseltebilirsiniz. Ancak elbette bunda bir sınır yok ve herhangi bir görselin kalitesini bu araç ile yükseltmek mümkün.
Hemen aşağıdaki görsellerin ilki, 960 x 638 çözünürlükte ve orijinal haliyle görünüyor. İkinci görüntü, en popüler araçlardan biri olan Gigapixel AI yazılımı kullanılarak işlendi ve 3480 x 2552’ye yükseltildi. Üçüncü görüntüde ise AMD FSR teknolojisi kullanıldı.
Gigapixel AI çok daha net ve daha etkileyici bir ölçeklendirme sunuyor. AMD FSR ise bu yumuşak geçişi biraz bozuyor diyebiliriz. Ancak AMD’nin çözümü başarılı zira FSR kullanılan görüntüde gözlerde daha fazla ayrıntı var, arka plan daha pürüzsüz ve keskinleştirme çok daha iyi görünüyor.
Yorum gönder