GTA neden bir daha Londra’da geçmedi? Dan Houser’dan net yanıt
Rockstar Games kurucularından Dan Houser, GTA serisinin neden Londra gibi şehirlerde geçmediğini açıkladı. Houser, oyunun “Amerikan ruhu”nu başka bir yerde yansıtmanın zor olduğunu söyledi.
Rockstar Games’in kurucu ortaklarından Dan Houser, Grand Theft Auto (GTA) serisiyle ilgili yeni bir röportajda önemli açıklamalarda bulundu.
GTA’nın yaratıcılarından biri konuştu
Kardeşiyle birlikte Rockstar Games’i kuran Houser, aynı zamanda GTA 2, GTA 3, GTA 4 ve GTA 5 oyunlarının yanı sıra her iki Red Dead Redemption oyununda da yazar olarak görev yapmıştı.
Ünlü podcaster Lex Fridman ile yaptığı söyleşide Houser, GTA’nın neden bir daha Londra gibi farklı bir şehirde geçmediğini anlattı.
“Londra eğlenceliydi ama GTA’nın ruhu Amerika’da”
Houser, 1997’de yayımlanan Grand Theft Auto: London 1969 genişleme paketine değinerek şu ifadeleri kullandı:
“26 yıl önce Londra’da geçen küçük bir şey yaptık. O dönem için eğlenceli ve sevimliydi; PlayStation için hazırlanan ilk görev paketiydi.”
Ancak serinin ana oyunlarına gelindiğinde Houser, farklı şehirlerde geçen bir GTA oyununun zorluklarını şöyle açıkladı:
“Seriye özgü çok güçlü bir Amerikan kültürü var. Bu yüzden oyunu Londra’da veya başka bir yerde aynı şekilde işleyecek hale getirmek çok zor olurdu.”
“GTA, Amerika’nın ruhunu yansıtıyor”
Houser, GTA’nın neden başka ülkelerde geçemeyeceğini şu sözlerle özetledi:
“Oyunda silahlar, abartılı karakterler ve Amerikan yaşam tarzına dair bir mizah var. GTA aslında Amerika’yı dışarıdan bakan bir gözle anlatıyor. Bu yaklaşım başka bir yerde aynı etkiyi vermezdi.”
Rockstar’dan ayrılış ve yeni dönem
Dan Houser, 2020 yılında Rockstar Games’ten ayrıldı ve kısa süre sonra Absurd Ventures adında yeni bir stüdyo kurdu.
Şu anda Grand Theft Auto 6’nın senaryosunu kimin yazdığı bilinmiyor. Oyunun, önümüzdeki yıl Mayıs ayında PlayStation 5 ve Xbox Series X/S için piyasaya çıkması bekleniyor.



Yorum gönder