Huawei Dünyanın Dördüncü Büyük Tablet Üreticisi Oldu
KAYNAK: Teknolojioku
IDC’nin yeni raporuna göre Huawei, 2024’ün 3. çeyreğinde küresel
tablet üreticilerinin en iyi 5’i arasında yer aldı. Bu, çeyrek
boyunca küresel tablet pazarında yıllık %44,1 büyüme kaydeden Çinli
teknoloji devi için önemli bir kilometre taşı.
Huawei, 3. çeyrekte küresel pazar payının %8,2’sini ele geçirmek
için toplam 3,3 milyon tablet sevk etti. Şirket, son dokuz ayda hem
uygun fiyata hem de profesyonellere hitap eden birkaç model
piyasaya sürdü.
Daha spesifik olarak, rekabetçi fiyatlandırmasıyla MatePad SE
11, küresel olarak tüketiciler arasında yankı bulmuş gibi
görünüyor.
IDC’de Kıdemli Araştırma Analisti olan Anuroopa Natraj,
“Huawei’nin ilk 5’e girmesi tablet pazarında kayda değer
bir gelişme” yorumunu yaptı.
“Agresif fiyatlandırmaları ve değer odaklı ürünlere
odaklanmaları açıkça yeni müşterileri cezbetti ve başarıları,
tüketicilerin bu alanda giderek daha fazla alternatif aradığını
gösteriyor.”
Apple, 12,6 milyon adet sevk edilen ve yıllık %1,4 artış
gösteren tablet alanında lider olmaya devam ediyor. Ancak, amiral
gemisi iPad Pro, yüksek fiyatı nedeniyle ilgi çekmekte zorlandı.
Tersine, “Okula Dönüş” promosyonları iPad Air’in satışlarını
artırarak Apple’ın %31,8’lik pazar payına katkıda bulundu.
Samsung, 7,1 milyon adet sevkiyatla ikinci sırayı alıyor ve
pazar payının %17,9’unu ele geçiriyor. Şirketin uygun maliyetli
Galaxy A9 tabletinin çoğu bölgede iyi performans gösterdiği
bildiriliyor.
Amazon ve Lenovo sırasıyla 4,6 milyon ve 3 milyon adet
sevkiyatla ilk 5’i tamamladı. Özellikle, küresel tablet pazarının
kendisi 3. çeyrekte %20,4 büyüme yaşadı ve toplam sevkiyatlar 39,6
milyon adede ulaştı.
Natraj, geleceğe baktığında, “Yapay zekadaki son yeniliklerin
tüketici satın alma kararlarını etkilemeye devam edeceğini”
öngörüyor. Yapay zeka özellikleri ve uygulamaları tabletlerde daha
yaygın hale geldikçe, kullanıcılar bu gelişmiş özellikleri sunan
cihazlara yatırım yapmaya istekli olabilir.
Yorum gönder