Hyundai, İngiltere, Batı Sussex’teki Goodwood Hız Festivali’nde yeni performans odaklı elektrikli aracı Ioniq 6 N’yi tanıttı. Bu yeni otomobil, Ioniq 5 N’yi cazip kılan birçok özelliği bünyesinde barındırırken, biraz daha fazla menzil ve biraz daha fazla hareket kabiliyeti sunuyor.

Ioniq 6 N, 84 kWh kapasiteli batarya paketiyle çift elektrikli motordan güç alıyor. Standart güç çıkışı yaklaşık 641 hp (478 kW) ve 770 Nm tork değerine yükselen N Grin Boost ile sağlanabiliyor. Aracın 0–100 km/sa hıza ulaşması yalnızca 3,2 saniye sürüyor ve maksimum hız 257 km/h olarak açıklandı.

Bu aracın farklılığı sadece yüksek güçle sınırlı değil. Tamamen yeniden düzenlenmiş süspansiyon geometrisi, geliştirilmiş N e‑Shift sistemiyle fren stratejileri ve drift yetenekleri içeren N Drift Optimizer ile farklı sürüş senaryolarına adapte olabiliyor. Araçta bulunan N Ambient Shift Light sistemiyle sürücü doğru vites noktalarına görsel olarak yönlendirilirken, e‑Shift sistemi, direksiyon üzerinde paddle’lar kullanarak hem direnç değişimleri hem de ses efektleriyle gerçek vites geçiş hissi yaratıyor.

Daha performanslı akü

Hyundai ayrıca, akü koşullandırma özelliğinin akünün performansını ve ömrünü iyileştireceğini, optimize edilmiş termal yönetim kontrolü ve soğutma suyu ısıtıcısındaki artırılmış kapasitenin ise koşullandırma süresini önemli ölçüde azaltacağını söylüyor.

Fiyat konusunda henüz bir açıklama yok, ancak Lucid Air Sapphire, Audi RS e-tron ve Porsche Taycan gibi lüks performans elektrikli araçlarının çok gerisinde kalacağı düşünülüyor. Ioniq 6’nın başlangıç ​​fiyatı 37.850 dolar, Ioniq 5 N’nin başlangıç ​​fiyatı ise 67.800 dolar, yani fiyat muhtemelen ikisinin arasında bir yerde olacak.