İnsanlar Artık Eve Göre TV Seçmiyor, TV’ye Göre Ev Seçiyor
KAYNAK: Teknolojioku
Xu, panelde yaptığı konuşmada tüketicilerin beklentilerindeki
dönüşüme dikkat çekti: “Eskiden televizyon evin büyüklüğüne göre
seçilirdi, artık evler televizyonlara göre şekilleniyor. Büyük
ekran TV’ler yalnızca bir cihaz değil; yaşam alanını yeniden
tanımlayan, deneyimi dönüştüren bir merkez haline geldi.”
SDN Tech Expo’nun ikinci gününde düzenlenen panelde
Techinside.com ve ShiftDelete.Net Global Yayın Yönetmeni Cenk
Tarhan’ın sorularını yanıtlayan Xu; görüntü kalitesi, ekran
büyüklüğü, akıllı özellikler, tasarım ve fiyatın tüketicilerin
satın alma kararındaki en temel unsurlar olduğunu belirtti.
“4K ve HDR gibi teknolojiler artık standart hale geldi. TV,
evdeki tüm akıllı cihazlarla entegre çalışan bir merkez olarak
konumlanıyor. Tüketiciler yalnızca kaliteli görüntü değil, aynı
zamanda yaşam tarzlarına uyumlu bir deneyim bekliyor.”
85 inç ve üzeri TV pazarı %601 Büyüdü
Xu, dünya genelindeki ekran tercihleriyle ilgili dikkat
çekici veriler de paylaştı:
“2019’da dünya genelinde satılan tüm TV’lerin ortalama ekran
boyutu 45,3 inçti. 2024’te bu rakam 50 inçin üzerine çıktı. Sadece
geçen yıl 55 inç altındaki ekran satışları %22, 55 inç ekran
satışları ise %17 oranında daraldı. Bunun yanında 65 inç ve üstü
pazarı %16 büyüdü. En marjinal büyüme ise %169’luk büyüme ile 75
inç ve üzeri kategorisiyle %601’lik büyüme yaşanan 85 inç ve üzeri
kategorilerde oldu.” dedi.
Tüketicilerin Yaklaşık %70’i Televizyonunu Büyütmek
İstiyor
Konuşmasında tüketici alışkanlıklarına da değinen Xu, “Yapılan
araştırmalara göre tüketicilerin yaklaşık %70’i bir sonraki
televizyonunu daha büyük ölçüde satın almak istediğini belirtiyor.
Bunun yanında kullanıcıların %72’si TV satın almadan önce duvarını
ve izleme mesafesini ölçerek hesaplama yapıyor ve yine
kullanıcıların önemli bir kısmı mobilya yerleşimini TV’ye göre
düzenliyor.” dedi ve ekledi:
“Tüketiciler büyük ekran TV’ler için sadece mobilya yerleşimini
değiştirmekle kalmıyor, yaşam alanlarını tamamen yeniden
şekillendiriyor. Bu değişim kimi zaman ev değiştirmeye kadar
gidiyor.”
TCL’nin 85 inç ve üzeri ekran kategorisinde dünyanın bir
numaralı markası olduğuna değinen Xu, “Büyük ekran kategorisindeki
başarımızda uzun süredir Ar-Ge süreçlerine önemli ölçüde yatırım
yaptığımız ve aynı zamanda dünya lideri olduğumuz Mini LED
teknolojisinin önemli rolü oldu. TCL CSOT panel fabrikası
bünyesindeki ürettiğimiz gelişmiş arka aydınlatma teknolojimiz
sayesinde, akıllı ev çağında televizyonun anlamını yeniden
tanımlıyoruz.” dedi
TCL 65 İnç ve Üzeri TV’lerde Türkiye’de Rekor Büyüme
Elde Etti
2024 yılında Türkiye’de 65 inç ve üzeri ekran boyutuna sahip TV
satışları %25 artarken, TCL Electronics Türkiye bu segmentte
%63’lük büyüme kaydetti. Marka, özellikle QD-Mini LED ekran
teknolojisine sahip modelleriyle büyük ekran kategorisinde Türkiye
pazarında konumunu güçlendirdi.
TCL, Gelişmiş Ürünlerini SDN Tech Expo’da
Sergiledi
85 inç ve üzeri kategoride dünyanın bir numaralı TV markası TCL
Electronics, önceki hafta Türkiye lansmanını yaptığı yeni TV ve
Klima ürünlerini SDN Expo’da görücüye çıkardı. Etkinliğin Gold
Partner’leri arasında yer alan şirketin yüksek verimlilik sunan
klima modelleri, 144Hz ekran tazeleme hızına sahip yeni nesil
televizyonları ve dünyanın en büyük QD-Mini LED televizyonu olan
115 inçlik TCL C7K, katılımcılardan büyük ilgi gördü.
Yorum gönder