Instagram, içerik paylaşım dinamiklerini değiştirebilecek yeni bir özellikle tekrar sahnede. Sosyal medya devi, kullanıcıların başka hesaplardan gördükleri gönderileri kendi profillerinde yeni bir paylaşım olarak yayınlamalarına imkân tanıyan bir özelliği test ediyor. Bu sistem, halihazırda kullanılan “Hikâyeye gönderi ekleme” seçeneğinden farklı olarak, içeriği doğrudan akışta yeni bir gönderi gibi paylaşmayı hedefliyor.

Repost Özelliği Üçüncü Kez Deneniyor

Meta sözcüsü, söz konusu test sürecini doğrularken, konuyla ilgili daha fazla açıklama yapmaktan kaçındı. Bu test, Instagram’ın bu özelliği ilk kez denemediğini de gösteriyor. Şirket, 2022 yılında benzer bir yeniden paylaşım sistemi üzerinde çalışmış, hatta 2017’de bir “repost” butonunu bile gündeme getirmişti. Görünüşe göre Instagram, diğer sosyal ağlarda başarılı olan bu özelliği bünyesine entegre etmekte ısrarcı.

Paylaşım Seçenekleri Zengin, Ancak Karmaşık

Instagram şu anda kullanıcılarına gönderiler, Hikâyeler, Reels (Makaralar) ve direkt mesajlar (DM) gibi birçok farklı içerik türü sunuyor. Bu çeşitlilik, platformun yaratıcı içeriğe alan açmasını sağlarken, aynı zamanda hangi içeriğin nasıl paylaşılabileceği konusunda kullanıcıların kafasını karıştırabiliyor. Yeni repost özelliği, içerik akışına farklı bir boyut kazandırsa da, paylaşım kuralları konusunda daha fazla netlik ihtiyacını da beraberinde getiriyor.