Aylarca süren bekleyişin sonunda Apple, bir sonraki büyük iPhone güncellemesi olan iOS 26’yı duyurdu. Aslında iOS 19 olması gereken isim, Apple’ın artık mobil işletim sistemini piyasada olduğu yılla isimlendirme kararı nedeniyle iOS 26 oldu.

Öte yandan Apple’ın Dünya Geliştiriciler Konferansı’nda (WWDC) duyurulan Liquid Glass tasarım yeniliği, uygulama simgelerine, kilit ekranına ve ana ekrana yarı saydam, cam benzeri efektler getiriyor. Ama bu yenilikler, ilk aşamada çok da beğenilmiş gibi görünmüyor.

Elbette Apple yöneticileri sahnede ürünü öve öve bitiremeyip pazarlama için her şeyi yaptılarsa da bazı Apple kullanıcılarını ikna etmeyi başaramamış gibi görünüyorlar. Sosyal medyadaki bazı kullanıcılar, cam benzeri unsurları çirkin ve kullanımı zor olarak nitelendirdi.

Bir kullanıcı, ‘Liquid Glass Tasarımı, Apple’ın bugüne kadar yaptığı en çirkin şey!‘ diye yakındı. Başka biri de ‘Apple’ın yeni cam gibi UI tasarımına bakınca gözlerim ağrıyor. Bildirimler tam anlamıyla göz ağrısı yapıyor.

Dikkat çeken diğer yorumlardan bazıları da şöyle: ‘Apple yine yaptı bunu; kullanıcı arayüzünü geçen yıldan daha kötü yapmayı başardılar.‘ ve ‘Apple estetiğinden kim sorumlu bilmiyorum ama bu işi kim üstlendiyse derhal kovulmalı.

Öyle anlaşılıyor ki, Apple yöneticileri, yükseltilmiş bir sahneye çıkıp kitleye “rock star” gibi hitap ederek ürün pazarlarken önceki nesildeki teknoloji meraklılarını etkilemeyi başarıyordu ama elinde cep telefonu ile doğup, ekrana basmaktan parmak kası geliştirmiş Z kuşağı ve sonrasını etkilemek için sadece sahneye çıkıp şov yapmak yeterli olmuyor.