Paribu ve FutureBright Group’un iş birliğinde hazırlanan “Kripto Para Bilinirlik ve Algı Araştırması-2023”ün sonuçları, kripto para ve blokzincir sektörüne dair yeni verileri ortaya çıkardı. Araştırma; Türkiye’de kripto para ekosisteminde yaşanan gelişmelere ayna tutmak, elde edilen verileri kamu ve paydaşlarla paylaşmak, kripto paraya dair beklentileri, motivasyonları ve bariyerleri tespit etmek ve çıkan sonuçlar nezdinde yapılabileceklere dair doğru bir yol haritası çıkarmak amacını taşıyor.

Yüz yüze görüşme tekniğiyle yapılan ve tüm Türkiye’yi temsil eden bir örneklem grubu üzerinde gerçekleştirilen araştırmada son 1 yılda sektörde yaşanan gelişmelerin etkisi sonuçlara yansıdı. Araştırma sonuçları; bilinirlik, deneyim, teknoloji ve demografi olmak üzere 4 başlık altında toplandı.

Kripto parayı duyanların oranı yüzde 99’a ulaştı

Kripto paranın bilinirlik oranı her yıl artış göstermeye devam ediyor. Bu yıl kripto parayı duyanların oranı yüzde 99 olarak tespit edildi. Bununla birlikte işlem yapanların oranı da geçtiğimiz yıla göre iki katına yükselerek yüzde 25,1 oldu.

İşlem yapma oranları artsa da işlem tercihleri geçtiğimiz senelerle benzer şekilde ilerliyor. İşlem yapanların %60’ı Bitcoin’i tercih ediyor. Kripto paranın kullanım amaçları sorulduğunda ise; kripto parayı duyan her 4 kişiden 3’ü, kısa vadeli alım satım işlemi için kullanıldığını ifade etti. İşlem yapanlarda da her 5 kişiden 4’ü aynı görüşte.

En çok tercih edilen ikinci yatırım aracı

Yatırım tercihlerinde geçtiğimiz yıla göre değişiklikler tespit edildi. Kripto paralar, yüzde 29 ile en çok tercih edilen ikinci yatırım aracı oldu. Gayrimenkul ise, yüzde 30 ile ilk sırada yer aldı.

Bununla ilişkili olarak kripto parayı duyanların yüzde 49’u, işlem yapanların ise yüzde 75’ine göre, kripto para güvenilir bir yatırım aracı olarak görülüyor. Bu listenin başında da yüzde 82 ile yine gayrimenkul yer alıyor.

Kadınlar erkeklere göre daha çok işlem yapıyor

Araştırmanın demografik verileri incelendiğinde; kripto parayı duyan kadınların, erkeklere göre işlem yapmaya olan ilgisinin daha yüksek olduğu tespit edildi. Kripto parayı duyan kadınların yüzde 29’u işlem yaparken erkeklerde bu oran yüzde 23.