Lenovo, 2024-2025 mali yılı dördüncü çeyrek ve yıl geneli finansal sonuçlarını paylaştı. Şirket, bu dönemi 69,1 milyar dolar gelirle kapattı. Net kâr ise önceki yıla göre %36 artarak 1,4 milyar dolara ulaştı.

Lenovo’nun açıklamasına göre, 2024-2025 mali yılında tüm iş birimlerinde gelir artışı gözlendi. PC dışı segmentin toplam gelir içindeki payı %47 seviyesine çıktı. Ar-Ge harcamaları yıllık bazda %13 artarak 2,3 milyar dolara yükseldi. Şirket, yapay zeka destekli ürünler ve kurumsal hizmetler alanındaki yatırımlarını sürdürdü.

Lenovo Türkiye, IDC 2025’in ilk çeyrek raporlarına göre pazar payını %21,8 olarak bildirdi. Tüketici segmentinde %20,6, kurumsal segmentte %26,1 pazar payı elde edildi. Android tablet pazarında ise %14,7 payla ikinci sırada yer aldı.

Donanım kategorisinde, Lenovo kişisel bilgisayar segmentinde küresel ölçekte lider konumunu korudu. Windows AI PC segmentinde de önemli bir pazar payı elde etti. Motorola markalı akıllı telefonlarda %27 büyüme görüldü. Tablet grubunda çift haneli büyüme kaydedildi. Altyapı çözümleri grubunun gelirleri %63 artarak 14,5 milyar dolar seviyesine çıktı. Hizmetler grubunda faaliyet kârlılığı %21,1 oranında gerçekleşti ve gelirlerde %13 artış sağlandı. Bu gelirlerin %60’ı hizmet bazlı çözümlerden geldi.

Çevresel ve sosyal konularda da çeşitli sertifikasyon ve değerlendirmeler açıklandı. Lenovo, EcoVadis tarafından Platin Madalya aldı ve CDP’nin İklim Değişikliği ve Su Güvenliği alanlarında “A Listesi” statüsünde yer aldı. Şirket, Avrupa Komisyonu’nun yapay zekâ paktına katılım sağlıyor.