LG, 2025 yılı ikinci çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı
Küresel zorluklara rağmen araç çözümleri ve HVAC segmentlerinde rekor gelir elde edildi.
LG Electronics, 2025 yılı ikinci çeyrek dönemine ilişkin finansal sonuçlarını duyurdu. Şirket, bu dönemde 20,74 trilyon Kore wonu (KRW) konsolide gelir ve 639,4 milyar KRW işletme karı bildirdi.
Şirketin açıklamalarına göre geçen yılın aynı dönemine kıyasla gelir ve karda düşüş yaşandı. Bu gerilemede küresel talep zayıflığı, ABD’nin ticaret politikalarındaki değişiklikler sonucu artan gümrük vergileri, yoğunlaşan piyasa rekabeti ve lojistik giderlerdeki artış etkili oldu. Buna karşın, LG’nin Ev Aletleri (HS), Araç Çözümleri (VS) ve Eko Çözümler (ES) birimleri ikinci çeyrekte şimdiye kadarki en yüksek gelir ve işletme karı seviyelerine ulaştı.
Ev Aletleri Çözümleri
Açıklamalara göre LG’nin Ev Aletleri Çözümleri birimi, 6,59 trilyon KRW gelir ve 439,9 milyar KRW işletme karı elde etti. Tüketici talebindeki zayıflık ve artan lojistik maliyetlere rağmen şirket, ürün portföyünü farklı segmentlere göre dengeleyerek büyümeyi sürdürdü. Özellikle abonelik modeline dayalı iş kolunda gelir artışı görüldü. Şirket, yılın devamında doğrudan tüketiciye (D2C) yönelik satışlarını ve maliyet iyileştirmelerini artırmayı hedefliyor.
Medya Eğlence Çözümleri
Medya Eğlence Çözümleri birimi, 4,39 trilyon KRW gelir ve 191,7 milyar KRW işletme zararı açıkladı. Zarar, TV satışlarında düşüş ve artan pazarlama harcamalarına bağlandı. webOS tabanlı reklam ve içerik gelirleri ise pozitif katkı sağlamaya devam etti. Şirket, Güney Asya pazarlarında genişlemeyi ve oyun ile dijital içerik alanlarına yatırım yapmayı planlıyor.
Araç Çözümleri
Araç Çözümleri birimi, 2,85 trilyon KRW gelir ve 126,2 milyar KRW işletme karı ile bugüne kadarki en yüksek çeyreklik performansını kaydetti. Avrupa pazarındaki sipariş artışı ve OEM satışlarındaki büyüme temel etkenler arasında yer aldı. İçerik sistemlerine yönelik ürünlerde karlılık artarken, elektrikli araç bileşenlerinde verimlilik iyileştirmeleri dikkat çekti.
Eko Çözümler
Eko Çözümler birimi ise, 2,64 trilyon KRW gelir ve 250,5 milyar KRW işletme karı elde etti. Kore’deki bireysel klima talebi ve HVAC segmentindeki büyüme bu sonucu destekledi. Şirket, yılın ikinci yarısında enerji verimliliği yüksek ürünlere ve endüstriyel soğutma sistemlerine odaklanarak veri merkezi gibi yeni pazar alanlarında genişlemeyi hedefliyor.
KAYNAK : www.chip.com.tr



Yorum gönder