Apple, geçtiğimiz günlerde dikkat çeken bir reklam yayınladı, ancak sadece bir gün sonra hem YouTube’dan hem de şirketin resmi sitesinden kaldırıldı. Bu olay, teknoloji devinin son bir yıl içinde yayından kaldırdığı dördüncü reklam olarak kayıtlara geçti.

Apple, “Ebeveyn Sunumu” başlıklı yaklaşık sekiz dakikalık yeni bir reklamı Cuma günü yayınladı. Bu reklamdaki ana karakter, komedyen Martin Herlihy’di. Herlihy, öğrencilere ailelerini kendilerine Mac bilgisayar almaya nasıl ikna edebileceklerine dair esprili bir şekilde tavsiyeler veriyordu. Ancak reklam, sadece bir gün sonra, Cumartesi günü hem YouTube’dan hem de Apple’ın üniversite öğrencilerine özel sayfasından kaldırıldı.

Reklamın yayınlanmasıyla birlikte, ebeveynlere Mac bilgisayarın üniversite için neden vazgeçilmez olduğunu anlatan 81 slayttan oluşan bir sunum şablonu da tanıtılmıştı. Ancak bu sunum şablonu, reklamın yayından kaldırılmasına rağmen hala Apple’ın internet sitesinden indirilebiliyor.

Geçmişte tepki çeken Apple reklamları

Apple’ın bu geri adımı, ilk kez yaşadığı bir durum değil. Şirket, Mayıs 2024’te yayınladığı “Crush!” adlı iPad Pro reklamıyla da tepkiler almıştı. Bu reklamda bir hidrolik presin altında piyano, plak çalar ve boya gibi yaratıcı araçların ezilmesi gösteriliyor ve ardından yeni iPad Pro’nun bu nesnelerin yerini alabileceği vurgulanıyordu. Tepkilerin ardından Apple, önce TV yayını durdurmuş, sonra ise reklamı YouTube’dan kaldırmıştı.

Bir diğer tartışmalı reklam ise geçen yıl Tayland’da yayınlanan “Ofis Dışı” başlıklı tanıtımdı. Apple, bu reklamda, iş seyahatinde Apple ürünlerini kullanan bir ekip üzerinden Tayland’ı klişe bir şekilde tasvir etmişti. Reklam, Tayland’ı demode bir şekilde sunduğu gerekçesiyle eleştirildi ve yayından kaldırıldı.

Bu yıl Mart ayında ise, oyuncu Bella Ramsey’nin yer aldığı bir iPhone 16 reklamı da yayından kaldırıldı. Reklamda, yapay zeka ile geliştirilen Siri’nin, henüz kullanıma sunulmamış bazı özellikleri tanıtılıyordu. Örneğin, Siri’nin önceden tanışılan bir kişinin adını hatırlama gibi özellikleri sergileniyordu. Ancak bu özellikler, kullanıcılar tarafından henüz deneyimlenemediği için eleştirilere neden oldu.

“Ebeveyn Sunumu” neden kaldırıldı?

Ebeveyn Sunumu”nun neden yayından kaldırıldığına dair Apple’dan net bir açıklama yapılmadı. Ancak sosyal medya kullanıcıları, reklamı “yer yer utandırıcı” buldu ve hedef kitlesi hakkında kafa karışıklığı yaşandığını belirtti. Reklamın, genç izleyiciler ve ebeveynler arasında bir denge kurmaya çalışırken, bir kısmı için gereksiz derecede abartılı olduğu öne sürüldü.