Microsoft yeni bir grafik kartı mı geliştiriyor?
KAYNAK: Teknolojioku
Bu yenilik, oyunların görsel kalitesini artırırken donanımın
üzerine ek yük getirmeden, daha akıcı ve yüksek çözünürlüklü bir
oyun deneyimi vadediyor. Geliştiriciler artık Microsoft‘un
DirectSR adını verdiği bu platform sayesinde,
Nvidia’nın DLSS, AMD’nin FidelityFX Super
Resolution (FSR) ve Intel‘in XeSS gibi
farklı süper çözünürlük tekniklerini tek bir arayüz üzerinden
kolayca entegre edebilecek. Bu yenilik, oyun dünyasında grafik
kalitesi ve performans arasında yeni bir denge kurmayı
amaçlıyor.
Microsoft, PC oyunlarında süper çözünürlük
kodlamasını basitleştirmek için yeni bir API
geliştirdi. Şirketin Nvidia, AMD ve Intel ile
birlikte geliştirdiği DirectSR, geliştiricilere Windows oyunlarında
grafiksel yükseltmeyi kolaylaştıracak bir yol sunuyor. Bu
teknoloji, oyunların görsel kalitesini artırırken grafik kartı
üzerindeki yükü minimumda tutuyor. İçeriden daha düşük çözünürlükte
çalıştırılan oyunlar, makine öğrenimi ve diğer yöntemlerle
ekranınızda görünen çözünürlüğü yükseltiyor. Sonuç olarak, GPU
üzerindeki ekstra talep minimum düzeyde tutulurken daha keskin
grafikler elde ediliyor.
Microsoft yeni bir grafik kartı mı geliştiriyor?
Microsoft’un DirectSR API’si, “ortak bir giriş
ve çıkış seti” aracılığıyla “çok satıcılı” süper çözünürlüğe kapı
aralıyor. Tek bir kod yolu, şirketlerin süper çözünürlüğe dair üç
ayrı yaklaşımı üzerinden çeşitli çözümler sunacak. Nvidia’nın AI
destekli DLSS’i şu anda en iyi performansı sunarken, yalnızca
Nvidia grafik kartları ile çalışıyor. AMD’nin
FidelityFX’i, kendi donanımının yanı sıra rakip
donanımlarda da çalışabilen daha esnek bir çözüm sunarken, Intel’in
XeSS’i Intel donanımı için AI destekli yükseltme sunuyor ve sınırlı
da olsa Intel dışı GPU’lar için destek sağlıyor.
Version 24H2 will have an AI “Super
Resolution” feature, as previous reports mentioned. Here are some
settings for it in Graphics settings – a default toggle and per-app
options. (26052) pic.twitter.com/fI9t4ksTWH— PhantomOcean3 ☃️ (@PhantomOfEarth)
February 10, 2024
Bu ayın başlarında, bir X
(Twitter) kullanıcısı olan @PhantomofEarth,
Windows Insider önizleme sürümünde (24H2) bir
“Otomatik süper çözünürlük” ayarı fark etti. Bu ayar, desteklenen
oyunların daha pürüzsüz oynanmasını ve geliştirilmiş detaylarla
sunulmasını sağlayacak bir seçenek sunuyor. İlk tahminlere göre
Microsoft’tan bir rakip süper çözünürlük özelliği olabileceği
düşünülen bu özellik, şimdi görünüşe göre DirectSR API’nin
tüketiciye yönelik versiyonu olabilir.
Microsoft, DirectSR’ın geliştiriciler için
“yakında” DirectX 12’nin bir parçası olan Agility SDK’nın
kamu önizleme sürümünde sunulacağını söylüyor.
Eğer bir PC oyunu geliştiricisiyseniz, şirket yeni API hakkında
daha fazla detayı Mart ayının 21’inde GDC’de gerçekleştireceği
DirectX Durum Raporu’nda paylaşacak.
Yorum gönder