Dijital yayın platformu Netflix, 2025’in ikinci çeyreğine dair mali raporlarını açıkladı. Şirketin gelirleri yıllık bazda %16 oranında artarak 11,08 milyar dolara ulaşırken, kullanıcılar 2025’in ilk yarısında toplam 95 milyar saat içerik izledi.

Netflix, en çok izlenen dizilerin başında 145 milyon izlenmeyle Adolescence‘ın geldiğini, ardından Squid Game‘in 2. ve 3. sezonlarının geldiğini söylüyor. YouTube’da ortaya çıkan ve küçük çocuklar için popüler bir program olan Ms. Rachel da listede yedinci sırada yer aldı.

Bu arada, Back in Action yılın ilk yarısında 165 milyon izlenmeyle platformun en çok izlenen filmi oldu ve onu Straw and The Life List takip etti. Animasyon filmi K-Pop Demon Hunters da Haziran ayındaki ilk yayınından bu yana geçen haftalarda 37 milyon izlenmeye ulaştı. Yayın hizmeti, listedeki Netflix orijinal yapımlarının neredeyse yarısının Ozark ve Orange is the New Black gibi 2023 veya daha önce yayınlanan yapımlardan geldiğini de altını çiziyor.

Netflix reklam satma işine odaklanıyor

Öte yandan, Netflix, yatırımcılara yazdığı mektupta, şirket içi reklam teknolojisi platformunun reklam stratejisinin “temelini” oluşturduğunu ve hizmetin daha iyi ölçüm, gelişmiş reklam hedefleme ve yeni formatlar sunacağını belirtiyor. Şirket, reklam teknolojisi platformunu ilk olarak geçen yıl test etmeye başladı ve o zamandan beri Netflix’in reklam destekli planının mevcut olduğu tüm pazarlarda kullanıma sunuldu, fakat henüz Türkiye’de reklamlı abonelik modeli bulunmuyor. Ancak şirket reklamlardan iyi para kazanmaya başlarsa, Türkiye’de de reklamlı paketin kullanıma açılması kaçınılmaz görünüyor.