Pinterest, uygulaması üzerinden kıyafet, mobilya ve estetik ilham kaynaklarını keşfetmeyi kolaylaştıracak yeni bir özelliğini tanıttı: Pinterest Assistant.

Yapay zekâ destekli bu arama ve öneri aracı, kullanıcının platformdaki geçmiş etkileşimlerini analiz ederek kişiye özel sonuçlar sunuyor.

Daha açık uçlu aramalara akıllı yanıtlar

Pinterest’e göre, Pinterest Assistant yalnızca belirli bir ürün arayanlar için değil, “fikir arayışında olanlar” için de tasarlandı.

Örneğin, “salon dekoruma uygun yastıklar” gibi genel bir istek yazmak, yapay zekânın size özgü ilham verici sonuçlar getirmesi için yeterli.

Bunun için sistem, kaydettiğiniz pinleri ve oluşturduğunuz panoları inceliyor; benzer zevklere sahip kullanıcıların tercihlerinden yola çıkarak size en uygun görselleri öneriyor.

Sesle arama desteğiyle gerçekçi bir alışveriş deneyimi

pinterest

Pinterest, bu yeni özelliğin çok modlu (multimodal) yapısına özellikle dikkat çekiyor.

Kullanıcılar, uygulamadaki mikrofon simgesine dokunarak sesli arama yapabiliyor.

Pinterest Assistant, bu sesli komutu analiz ederek görsel içerikler arasında filtreleme yapıyor ve gerçek hayattaki alışveriş deneyimine daha yakın sonuçlar sunuyor.

Böylece kullanıcılar, normalde fark edemeyecekleri ürünleri keşfedebiliyor.

Yapay içerik karmaşasına karşı yeni bir adım

Son dönemde kullanıcılar, Pinterest’teki AI ile üretilmiş görsellerin artmasından ve “gerçek ürünlere ulaşmanın zorlaşmasından” şikâyet ediyordu.

Şirket, bu sorunu azaltmak için geçtiğimiz aylarda uygulamada AI içerik etiketleri eklemiş ve ekimde, kullanıcılara AI içerik yoğunluğunu azaltma seçeneği sunmuştu.

Pinterest Assistant doğrudan bu sorunu çözmek için geliştirilmese de, gerçek ürünlere odaklanmak isteyen kullanıcılar için pratik bir araç olabilir.

Önce ABD’de kullanıma sunuluyor

Pinterest Assistant, bugün itibarıyla ABD’de 18 yaş ve üzeri kullanıcılar için beta sürümünde kullanıma sunuldu.

Özelliğin önümüzdeki haftalarda daha geniş kitlelere açılması planlanıyor.