Samsung, yapay zeka tabanlı arama motoru Perplexity ile iş birliği yaparak dikkat çeken bir adım attı. Şirket, 2025 model akıllı televizyonlarında Perplexity TV uygulamasını kullanıma sundu. Uygulama, yıl sonuna doğru 2024 ve 2023 model televizyonlara da kablosuz yazılım güncellemesi (OTA) ile eklenecek.

Samsung kullanıcıları, yeni uygulama üzerinden ekranda beliren QR kodunu tarayarak 12 aylık ücretsiz Perplexity Pro üyeliğini etkinleştirebilecek.

Perplexity: Yapay zeka destekli yeni nesil arama deneyimi

Perplexity, internetteki bilgileri derinlemesine tarayarak kullanıcıya en doğru sonuçları sunmayı hedefleyen bir yapay zeka arama motoru olarak öne çıkıyor.

OpenAI, Anthropic ve benzeri şirketlerin sohbet tabanlı arama özelliklerini devreye almadan önce Perplexity, bu alanda öncü girişimlerden biri olarak dikkat çekmişti.

Son dönemde Google’ın “AI Mode” özelliğini arama sonuçlarına entegre etmesiyle rekabet kızışsa da, Perplexity farklı bir kullanıcı deneyimi sunarak öne çıkmaya çalışıyor. Samsung TV uygulaması sayesinde kullanıcılar artık hem yazılı hem de sesli komutlarla arama yapabiliyor.

Tartışmalı bir ortaklık

Ancak bu iş birliği bazı soru işaretlerini de beraberinde getiriyor.

Perplexity, son dönemde etik ihlaller ve telif hakkı ihlalleri iddialarıyla gündeme gelmişti. Ağustos ayında Cloudflare, şirketi izinsiz web sitesi verilerini kopyalamakla suçladı. Aynı ay içerisinde Japonya’nın önde gelen iki medya kuruluşu da Perplexity’ye karşı telif hakkı ihlali davası açtı.

Bu şirketler, Perplexity’nin yalnızca içeriklerini izinsiz kullandığını değil, aynı zamanda yanlış bilgilerle onları ilişkilendirdiğini de iddia etti. Eylül ayında ise Merriam-Webster da benzer gerekçelerle şirkete dava açtı.

Tüm bu tartışmalara rağmen Perplexity, Samsung iş birliğiyle daha geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşmayı hedefliyor.