Spotify’dan öğrencilere destek; bravo
KAYNAK: Teknolojioku
Bu yeni adım, kullanıcıların çeşitli konularda bilgi
edinmelerine olanak tanıyarak platformun içerik çeşitliliğini
genişletiyor. Eğitimden teknolojiye, birçok farklı alanda sunulan
bu kurslarla Spotify, bilgiye ulaşımı
kolaylaştırıyor ve öğrenmeyi daha erişilebilir hale getiriyor.
Bir zamanlar, müzik için bir yere, eğitim için başka bir yere
giderdik. Ancak günümüzde birçok şirket, hayatta kalabilmek için
kendilerini her işe yarayan birer çakı gibi konumlandırmaya
çalışıyor. Bu şirketlerden biri de Spotify. Müzik,
podcast ve sesli kitapların ardından şimdi de video tabanlı öğrenme
kursları sunmaya başladığını duyurdu. Bu yeni özellik,
kullanıcıların çeşitli alanlarda bilgi edinmelerini sağlayacak ve
platformun kapsamını genişletecek.
Spotify, bu girişiminde BBC Maestro,
PLAYvirtuoso, Thinkific Labs Inc. Ve Skillshare gibi çeşitli içerik
ortaklarıyla işbirliği yaptı. Dört ana kategori altında içerik
sunuluyor: müzik yapımı, yaratıcılık, iş öğrenme ve sağlıklı yaşam.
Spotify, bu teklifle eğitici içerik üreticilerine, video
içeriklerine erişebilecek yeni bir kitle sunmayı ve daha geniş bir
kullanıcı tabanına ulaşmayı hedefliyor. Platform, kullanıcılarının
yarısının kendini geliştirme veya eğitici podcast’lerle etkileşimde
bulunduğunu belirtiyor.
Spotify’dan öğrencilere destek; bravo
Test aşamasında olan kurslar şimdilik yalnızca İngiltere’deki
kullanıcılara açık. Ücretsiz ve premium aboneler, her kurs için en
az iki ücretsiz ders alacak. Kurs serileri, kullanıcının abonelik
durumuna bakılmaksızın £20 ($25) ile £80 ($101) arasında değişen
fiyatlarla sunulacak. Kullanıcılar, mobil ya da masaüstü üzerinden
bu kurslara erişebilecekler. Eğer bu özellik test aşamasını
geçerse, fiyatlandırma ve erişilebilirlik değişikliğe
uğrayabilir.
Spotify’ın video tabanlı kurslara yönelik bu
hamlesi, kısa süre önce beta olarak müzik videolarını tanıtmasının
ardından geldi. Seçili parçalarda mevcut olan bu müzik videoları,
dersler gibi ABD abonelerine açık değil; İngiltere, erişim sağlanan
11 ülkeden biri. Bu yenilikler, Spotify’ın sadece
bir müzik platformu olmanın ötesine geçmeye çalıştığının ve
kullanıcılarına daha geniş bir içerik yelpazesi sunma amacının bir
göstergesi. Kullanıcılar artık Spotify üzerinden
hem müzik dinleyebilecek hem de çeşitli konularda kendilerini
geliştirebilecekler. Bu strateji, dijital platformların nasıl
evrildiğini ve kullanıcı ihtiyaçlarına daha iyi nasıl cevap
verebileceklerini gösteriyor.
Yorum gönder