Video Games Chronicle’ın haberine göre, Square Enix, oyun geliştirme yapılanmasını yeniden düzenleme kararı alarak İngiltere ve ABD’deki bazı geliştiricilerle yollarını ayırıyor. Şirket, bu değişim sürecinde odağını Japonya’daki stüdyolarına kaydırmayı planlıyor.

Bu yeniden yapılanma, yayınevinin 2024 yılında duyurduğu “oyun geliştirme süreçlerinde yapay zekayı agresif biçimde entegre etme” hedefinin bir uzantısı olarak görülüyor.

100’den fazla kişi etkilenebilir

Henüz toplam kaç kişinin işten çıkarıldığı açıklanmadı. Ancak Video Games Chronicle’ın aktardığına göre, İngiltere’de 100 ila 140 geliştirici bu karardan etkilenebilir. ABD’deki işten çıkarma sayısı ise şimdilik bilinmiyor.

IGN tarafından paylaşılan bir yatırımcı sunumunda, Square Enix’in bu süreci “Yurtdışı Yapısal Reformu” olarak tanımladığı belirtiliyor. Şirketin hedefi, “geliştirme fonksiyonlarını Japonya’da birleştirmek.”

Ayrıca aynı sunumda Square Enix’in, 2027 yılı sonuna kadar test (QA) ve hata ayıklama (debugging) süreçlerinin yüzde 70’ini yapay zeka ile otomatikleştirmeyi hedeflediği vurgulanıyor. Bu da, mevcut kadrolarda azalmaya gidilmesinin sebeplerinden biri olabilir.

Batı oyun geliştirmesinden geri çekilme süreci

Square Enix’in Batı’daki oyun geliştirme faaliyetlerini azaltma girişimleri yeni değil. Şirket, son on yılda bu yönde bir dizi stratejik adım attı.

2024 yılında kitlesel işten çıkarmalar gerçekleştiren şirket, bu yılın başlarında People Can Fly stüdyosundaki bazı projelerin iptalinde de rol oynamış olabilir.

Daha önce, 2013 yılında ise Eidos-Montréal, Square Enix Montréal ve Crystal Dynamics gibi önemli stüdyolarını Embracer Group’a satarak büyük bir küçülmeye gitmişti.