TikTok’un düşüşü o uygulamaya yaradı, efsane geri dönüyor
KAYNAK: Teknolojioku
Bugünlerde, siyasetten etkilenmeyen bir şey bulmak neredeyse
imkansız: Spor, diziler, filmler ve hatta teknoloji. Son dönemde
manşetlerde yer bulan TikTok meselesi, yazılım ve uygulamalarla
ilgili gibi görünse de, aslında bu sadece çağın ruhunun bir başka
yansıması.
Geçtiğimiz yıl, Biden yönetimi, ByteDance’in en
değerli varlıklarından biri olan TikTok‘u, ABD
merkezli bir alıcıya satmaya zorlayan bir yasa çıkardı. Eğer
satılmazsa, TikTok ABD’de tamamen yasaklanacak. Trump dönemi ise
TikTok‘a 75 gün daha süre tanımıştı. Şu an ise
ByteDance, popüler sosyal medya uygulamasını satmayı kabul ederse
kimin alacağı tartışılıyor. TikTok, şu an 170 milyon Amerikalı
tarafından en sevilen sosyal medya platformu olarak dikkat
çekiyor.
Ancak, TikTok ABD’de kapatılırsa bazı sosyal
medya platformları bundan fayda sağlayabilir. Bunlardan biri ise
Snapchat.
Snapchat, TikTok‘un geleceği belirsizleşirken
kullanıcı etkileşiminde artış yaşadı. CEO Evan Spiegel, şirketin
dördüncü çeyrek kazanç çağrısında, bu belirsizliğin Snap’e yarar
sağladığını vurguladı. TikTok’un geçici olarak
kapalı kalmasının etkisi hakkında kesin bir yorum yapmasa da, bu
belirsiz ortamın Snap için faydalı olduğunu kabul etti.
TikTok’un düşüşü o uygulamaya yaradı, efsane geri
dönüyor
Snapchat‘in dikkat çeken özelliklerinden biri,
TikTok’a rakip olarak geliştirdiği kısa video
formatı olan Spotlight. TikTok’tan gelen endişeler nedeniyle, daha
fazla içerik üreticisi Snapchat’e yöneldi ve son bir yıl içinde
binlerce kişi Snap Star programına katıldı.
Şirketin içerik üreticilerinin sayısındaki artış, bir önceki
yıla göre yüzde 40’tan fazla arttı. Bu, kesinlikle küçük bir artış
değil. Ayrıca Snapchat, artık her ay bir milyar kamuya açık
gönderiye ev sahipliği yapıyor. Bu büyüme, sağlıklı bir içerik
ekosisteminin göstergesi olarak öne çıkıyor.
Snapchat, 4. çeyrekte 453 milyon günlük aktif
kullanıcıya ulaşarak önceki çeyreğe göre 39 milyonluk bir artış
gösterdi. Şirketin gelirleri ise, bir önceki yılın 1.36 milyar
dolardan 1.55 milyar dolara yükseldi.
TikTok’un geleceği belirsizliğini korusa da, bu
durum sadece Snapchat’i değil, YouTube, Meta gibi
diğer sosyal medya platformlarını da etkilemiş gibi görünüyor.
Hatta Çin merkezli RedNote gibi platformlar da kullanıcı
etkileşiminde artışlar gördü.
Yorum gönder