WhatsApp kullanıcıları artık sponsorlu içeriklerle karşılaşacak

WhatsApp kullanıcıları artık sponsorlu içeriklerle karşılaşacak

WhatsApp kullanıcıları artık sponsorlu içeriklerle karşılaşacak

KAYNAK: Teknolojioku

Dünyanın en çok kullanılan anlık mesajlaşma uygulamalarından
biri olan WhatsApp, dijital pazarlama dünyasında yeni bir dönemin
kapısını aralıyor. Artık WhatsApp kullanıcıları, uygulamanın
“Durum” ve “Keşfet” bölümlerinde sponsorlu içeriklerle
karşılaşacak. Bu önemli gelişmeyle birlikte markalar için erişim
alanının genişleyeceğine dikkat çeken Yapay Zeka & Dijital
Pazarlama Aşkı Kitabı Yazarı Yasin Kaplan, “1.5 milyar
kullanıcısıyla WhatsApp önemli bir uygulama. WhatsApp’ta reklam
çalışmalarının başlaması, içerik üreticileri ve işletmeler için
yeni bir gelir ve görünürlük fırsatı yaratıyor. Bu durum, marka
bilinirliğini artırmanın yanı sıra satın alma yolculuğunda dönüşüm
oranlarını da yükseltebilir” dedi.

Meta çatısı altındaki dünyanın en çok kullanılan mesajlaşma
uygulamalarından WhatsApp, reklam gösterimine başlıyor. Bu
adım ile özellikle işletmeler ve içerik üreticileri için yeni bir
görünürlük ve pazarlama kanalı doğuyor. 

WhatsApp’ın artık kullanıcı verilerine daha fazla odaklanarak,
bu verileri filtreleyip segmentlere ayırarak hedeflenebilir reklam
alanları oluşturacağını belirten Yapay Zeka & Dijital
Pazarlama Aşkı Kitabı Yazarı Yasin Kaplan
, “Özellikle ilk
aşamada bu reklamlar, “Durum” sekmesinde karşımıza çıkacak.
Instagram ve Facebook hikâyelerinde daha önce gördüğümüz sponsorlu
içeriklerin benzeri şekilde, WhatsApp’ta da reklamlar açıkça
“reklam” olarak belirtilecek. Kullanıcılar, durumları izlerken bu
reklamlarla karşılaşacak; reklam sayesinde ilgili markanın web
sitesine yönlendirilebilecek ya da çeşitli tıklamalar aracılığıyla
reklamverenin hedeflerine ulaşması sağlanabilecek. Reklamlar; ülke,
şehir, kullanılan dil, takip edilen kanallar gibi çeşitli hedefleme
kırılımlarıyla gösterilecek. Buna ek olarak, WhatsApp’ta bulunan
“kanallar” özelliği kapsamında, keşfet bölümünde de reklamlar
gösterilecek. Yani sadece durumlar değil, kanallar da reklam alanı
haline gelecek. Bu gelişme, içerik üreticileri için yeni bir
görünürlük ve gelir fırsatı anlamına geliyor” dedi.

WhatsApp kullanıcıları artık sponsorlu içeriklerle karşılaşacak - Resim : 1

“WhatsApp Reklamlarıyla Satış Dönüşümleri
Artacak”

Dijital pazarlama sektörünün Instagram ve Facebook
reklamlarından   sonra Whatsapp’ın da dahil olmasıyla birlikte
yeni bir alan kazandığını
belirten Kaplan, markaların daha
ulaşılabilir olmasını ve marka bilinirliğinin artmasını sağlayan
önemli bir faktör olduğunu söyledi. 

Kaplan sözlerine şöyle devam etti:
“Kullanıcının Facebook’ta bir reklamı görmesi, ardından
Instagram’da aynı reklamla karşılaşması ve son olarak WhatsApp’ta
da benzer bir içeriğe maruz kalması; markanın zihinlerde daha
kalıcı yer edinmesini sağlayacak güçlü bir zincir oluşturuyor. Aynı
zamanda bir platformda karşılaşılan içerik, başka bir platformda
satın alma sürecine dönüşebilir. Bu da satın almaların daha efektif
bir şekilde artabileceğini gösteriyor. Özellikle WhatsApp Durum
özelliğini aktif kullanan ve Instagram’da da vakit geçiren
kullanıcılar açısından hedefleme potansiyeli ciddi anlamda artmış
durumda. WhatsApp, reklam tarafında da artık ayrı bir kanal olarak
hedeflenebilir. WhatsApp’ı ana pazarlama aracı olarak kullanan
işletmeler için de önemli bir fırsat sunuyor. Pek çok bültende ve
yazımızda vurguladığımız gibi, pazarlamanın adımlarını genişletmek
ve pazarlama araçlarını çeşitlendirmek adına bu gelişme, elimizdeki
stratejilere değerli bir katkı sağlıyor. WhatsApp’ın 1.5 milyardan
fazla aktif kullanıcısı bulunuyor. Dolayısıyla kullanıcıya ulaşma
ihtimali çok daha yüksek. Üstelik bu platform, reklamverenler için
içerik ve kreatif anlamda da önemli bir çeşitlilik sunuyor.
Kullanıcılara yalnızca görsel mesajlar değil, video içerikler de
ulaştırılabiliyor. Son yıllarda dikey videoların popülerliğinin
artmasıyla birlikte, WhatsApp Durum reklamlarında da bu formatın
etkili şekilde kullanılabileceğini söyleyebiliriz.”

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder