World War Z VR İncelemesi – VR’da Zombi Kâbusu
Devasa zombi sürülerine karşı yalnızsınız. Tek oyunculu VR deneyimi, gölgede kalmış işbirliği yerine sizi saran kalabalıkla yüzleşmenizi sağlıyor.
World War Z VR, adı üzerinde 2013 yapımı filmden ilham alan, birinci şahıs bakış açısıyla sunulan tek oyunculu bir VR nişancı oyunu. 2021’de piyasaya sürülen orijinal oyunu oynadığımızdan beri VR sürümü olsa ne güzel olurdu diye düşünüp duruyorduk ve işte o zaman geldi. Bir süre önce Microsoft’un iptal ettiği WMR altyapısı nedeniyle sanal gerçeklik gözlükleri devre dışı kalan grup içinde biz de vardık. Ne mutlu ki eski bir Windows Mix Reality çalışanının, bağımsız bir Steam sürücüsü yazarak WMR’yi devre dışı bırakması ile biz de gözlüklerimize geri kavuştuk ve incelemelerimize geri dönebildik.

Tek başına hayatta kalma deneyimi
Üç farklı zorluk seviyesi sunan oyun, size operatör, silah ve yetenek seçimi yaparak kişiselleştirilmiş etkileyici bir deneyim vaat ediyor. Orijinal versiyondaki dört kişilik çok oyunculu iş birliği modeli VR sürümünde tüm yükü sizin üzerinize bırakıyor. Yanınızdaki sınırlı beceriye sahip yapay zekâ destekli yoldaşlarınızın da pek faydası olduğu söylenemez. Ancak zombi sürülerinin yoğunluğu o kadar fazla ki, zaten hangi yöne ateş ederseniz edin hedefi vurmamanız mümkün değil.

Zombiler su gibi akıyor
Oyun, temel hareketler ve silah kullanımı mekaniklerini tanıtan bir eğitim bölümü ile başlıyor. Burada aynı zamanda zombilerle ilk tanışmamızı da yaşıyoruz. Geliştirici Saber, oyunun ekranda 200 adede kadar zombiyi aynı anda gösterebileceğini belirtiyor. Tam olarak sayacak vakit bulamadık ancak zombi kalabalığına karşın o baskın hissiyatı zaten hissediyorsunuz.

Ancak asıl etki, ilk göreve geçtiğinizde yaşanıyor. Zombi kütleleri, küçük gruplar halinde uzaktan geliyormuş gibi görünüyor. Onları eksiltmek için fazla vaktiniz olmadığını belirtelim. Bu, özellikle VR ortamında hem etkileyici hem de ürkütücü.

Soluksuz bir deneyime hazır mısınız?
Oyun temposu gerçekten nefes aldırmıyor ve sizi gözlük içinde ter içinde bırakıyor. Zombileri vur, cephane topla, tuzak kur, el bombası at, yapay zekâyı iyileştir derken hiç durmadan devam ediyorsunuz. Bu yoğunluk etkileyicidir ama elbette kaçınılmaz olarak yorucu. Görev yapısı biraz daha zengin olsa daha iyi olabilirmiş. Ayrıca VR’ın sistem gereksinimlerine bağlı olarak orijinalin zenginliğini beklememek gerekir.

Geliştirici VR’ın sistem yükünü azaltmak için uzak detayları sisle kapatarak akılcı bir yok izlemiş. Ancak bu orijinal sürüme kıyasla deneyimi biraz zayıflatmış. Grafikler canlı ve detaylı ve her ne kadar VR cihazlarının donanım sınırlamaları nedeniyle dar bir görüş açısı olsa da oyuna eklenen alternatif geçiş yolları ve keşfedilebilir alanlar bu duyguyu bir nebze azaltıyor.

Zombi ve silah çeşitliliği de yüksek
Basit zombiler dışında, çığlık atarak diğerlerini davet eden “screamer”lar; patlayarak toksik gaz saçanlar; intihar ederek etraflarına zarar veren kamikaze zombiler bulunuyor. Screamer’lara özellikle dikkat etmenizi tavsiye ederim. Çığlık attıkça daha fazla zombiyi çağırıyorlar ve çabuk öldürülmesi saldırının hızla sonlanmasına yardımcı olacaktır. Bazı dar geçişlerde elde edilen anahtarlarla elektrikli zemin plakalarını aktive edip büyük kalibreli Gatling silahlarını kullanarak işinizi kolaylaştırabilirsiniz.

Görev boyunca cephane, sağlık, silah, anahtar ve el bombası gibi topladığınız kaynakları kullanarak ilerliyorsunuz. Değişen silah yelpazesi; tabancalardan tüfeklere, seri atışlı makineli tüfeklerden roketatarlar ve el bombalarına kadar uzanıyor. Bu araçlar sizi dinlenmeye fırsat bırakmayacak biçimde gelen zombilere karşı savunmada kritik öneme sahip.

Oyun New York, Tokyo ve Marsilya’da toplam on görev sunuyor. Başlangıçta New York’taki görev ile başlıyor ve diğer bölgeler ile görevler kilitli. Yani burada takılırsanız yandınız. Neyse ki her görevde kolay, orta ve zor zorluk seçenekleri bulunuyor. Ayrıca beş farklı alana dağılmış yetenek (perk) ağaçları ile durumu lehinize çevirebilirsiniz. En fazla üç perk kuşanılabiliyorsunuz.

Teknik ve görsel sınırlar
Oyunun kayıt sistemi kontrol noktasına dayanıyor ve ilerlemeniz ancak görevi tamamladığınızda kaydediliyor. Görevin ortasında ölürseniz, tüm göreve yeniden başlıyorsunuz. Uzun görevler özellikle günümüz oyuncularının dikkat süreci göz önüne alındığında oldukça yıpratıcı olabilir.

Teknolojik olarak tek başına çalışan VR başlıklarının gücü; PC ya da konsol destekli VR oyunlarının görsel açıdan gerisinde kalıyor. Biz HP Reverb G2 gibi güçlü bir PCVR gözlük ve PC’de oynadığımız için çok sorun olmadı. Ama geliştiriciler bu kısıtlamaları gizlemek için sis gibi atmosferik yöntemler kullanıyorlar. Ayrıca Quest 3 gibi cihazların LCD panel teknolojisi, gerçek siyahların gösterilememesi nedeniyle karanlık alanlarda akışkanlık eksikliğine yol açabilir.

Sonuç
Tüm bu eksiklere rağmen, World War Z VR genel olarak “ortalamanın üstünde” bir zombi nişancı oyunu. VR’da daha önce karşılaşılmamış miktarda, ekranda 200 adet zombiye kadar kalabalıkların sizi çevrelemesi bu, oyunun en çarpıcı özelliklerinden biri. Days Gone gibi düz ekran oyunların aksine, bu VR tecrübesi hem sayıca hem de his olarak benzersiz. Zombi öldürmeyi ve World War Z evrenini seven oyuncular için mutlaka yaşanması gereken bir deneyim.
70
Yayıncı Saber Interactive
Geliştirici Saber Interactive
Platform PCVR/META
Tür VR, FPS, aksiyon, macera
Web https://wwzgame.com/
Yorum gönder