Yandex Türkiye, mobil oyun ve uygulama geliştiricilerinin Türkiye pazarında ve uluslararası alanda büyümesini desteklemek amacıyla tasarlanan entegre bir çözüm olan Yandex Ads Boost hizmetini kullanıma sundu. Yandex, kullanıcı ve işletmeler için yerelleştirilmiş dijital hizmet ekosistemine ve gelişmiş teknolojilere yatırım yapmaya devam ettiğini belirtiyor.

Yandex Ads Boost, proje ekiplerine kapsamlı ve bütünleşik verilere erişim imkanı sağlıyor. Küresel reklam ağı sayesinde, 600.000’den fazla reklam veren ve 60 DSP (talep tarafı platformu) iş ortağının bulunduğu bir ağa erişim sunarak gelir elde etme sürecini destekliyor. Yakın zamanda eklenecek kullanıcı kazanımı ve uygulama içi para kazanma özellikleriyle Yandex Ads Boost’un bağımsız ve büyük ölçekli projelere sonuçlara ulaşmada destek olması bekleniyor.

Konuyla ilgili açıklama yapan Yandex Ads Türkiye Müdürü Veronika Zueva, “Uygulama yönetimi için geliştirdiğimiz yeni kontrol panelimiz Yandex Ads Boost, pazarlama ekiplerini, ürün yöneticilerini ve büyüme uzmanlarını ortak veri ve araçlarla bir araya getiriyor. Türkiye’nin mobil oyun pazarının 2025 yılında 427,53 milyon dolara ulaşacağı öngörülüyor. Bugün 30.000’den fazla uygulama, yerleşik Kolay Para Kazanma özelliğiyle gelir elde ediyor ve hem Türkiye’de hem de globalde aylık 100 milyondan fazla kullanıcıya erişiyor” dedi.

AppMetrica ile analiz imkanı

AppMetrica altyapısıyla desteklenen Yandex Ads Boost; teknoloji, ürün, büyüme ve pazarlama ekipleri için kapsamlı analiz imkanı sunuyor. Ekipler, uygulamanın teknik durumunu ve olası sorunlarını anlık olarak takip edebilirken, kullanıcı kitlesi verilerini toplayarak deneyimlerini optimize etme fırsatı buluyor. Farklı uygulama içi reklam formatlarının, gelir ve ürün performansına etkisinin detaylı analizi de bu platform üzerinden yapılabiliyor. Gelişmiş raporlarda; kullanıcıyı tutma oranı, dönüşüm hunileri, gelir, hedef kitle, dönüşüm oranları ve LTV (yaşam boyu değer) gibi temel performans metrikleri görüntülenebiliyor.

Gelir elde etme ve geliştirici desteği

Kolay Gelir Elde Etme özelliği, yeni başlayan geliştiricilerin bile uygulama içi reklam yerleşimleriyle gelir elde etmeye başlamasına olanak tanıyor. Küresel Yandex Reklam Ağı ve DSP’ler aracılığıyla gelir elde edilmesi hedefleniyor. Yandex Ads Boost, uzman desteğiyle mobil geliştiricilerin reklam yerleşimlerini kullanıcı beklentilerine göre tasarlamasına ve kullanıcı deneyimini optimize etmesine yardımcı olmayı amaçlıyor.

Yandex Ads Boost’un yakın zamanda kullanıcı kazanımı ve uygulama içi satın alma gelirleri için yeni araçları platforma ekleyerek uygulamaların büyüme süreçlerini tek bir platformda uçtan uca destekleyen entegre bir ekosistem haline gelmesi planlanıyor.